Framstegen staplas fram och lyckan ligger som en tunn hinna runt hjärtat ogenomträngbar!

Publicerat: 2 mars, 2010 i Hjälpmedel
Etiketter:, ,

Gårdagens händelse sitter fortfarande kvar, djupt in. Känslor, chock, bilder,nyheter, Tonys krismöten mm. Mycket tänk om hela tiden. Tänk om Tony skulle varit där? Tänk om detta skulle hänt senare på dagen? Då hade nog bilden varit en helt annan. Jag vet att detta är till ingen nytta alls att göra men de tankar kommer oavsett om jag vill det eller ej.

2 st möten var inklämda på eftermiddagen på sjukhuset. Det första var att Neos vagn äntligen har kommit. Rättade till en del inställningar och en liten genomgång av vagnen. Neo satt som en kung mer behöver jag inte säga. Det enda negativa är att hjulen är ganska små och blir väldigt svåra att dra i vinter vädret. I övrigt så var vagnen helt fantastisk.Vi får ta ett premiär åk i morgon och se hur det går.

Dataprogram provning stod även på schemat. Prinsen fattade oerhört fort hur det funkade. Var en stor knapp som fungerade som en enter knapp. Tryckte han på den så hände nått på skärmen. Jättebra träning för framför allt synen och ”kan själv”  så en sådan är nu beställd och jag kan garantera daglig träning med denna fantastiska anordning.

Hoppade in en sväng på öppna förskolan eftersom vi ändå var i närheten. Så underbart att se Neo utan rädsla för andra barn förutom när dom blir väldigt högljuda. Nyfiken blick och en hel värld att upptäcka. Friheten av att klara av att göra detta helt på egenhand är obeskrivbart stor.

Framstegen staplas fram och lyckan ligger som en tunn hinna runt hjärtat ogenomträngbar…

kommentarer
  1. kidzmode skriver:

    Vad skönt att det får framåt.

  2. Angelica skriver:

    aa gött som afn e de med donken =)) Har du ingen bild på vagnen? 🙂

  3. Sandra skriver:

    Nu är jag lite bättre iaf, men snuvan lär väl hålla i sig ett tag misstänker jag. Jodå, det gick bra hos barnmorskan, allt var bara bra, idag ska jag dit igen och imorgon blir de ul 🙂
    Va skönt att ni fått vagnen nu och att den passade 🙂 Jag hoppas vår kommer så vi kan hämta den imorn, men verkar tydligen ta väldigt lång tid, jag ringde i måndags o frågade och då var den på väg sa de. Kram

Kommentera

