CPUP+Hjärnröntgen under narkos.

Publicerat: 10 mars, 2010 i 1, Läkarbesök/undersökningar
Etiketter:,

Tisdag

Armar och ben har böjts i alla möjliga kombinationer. Vinklar på leder har mätts och noggrant noterats på papper. Lekstunden med sjukgymnasten var den bästa. Alla värden utom två var samma som förra gången. Rörelsen i handlederna har ökat och stelheten har minskat tack vare alla stretching vi har morgon och kväll. På slutet tyckte Neo det var nog att visa upp sina skills men förövrigt så var han väldigt tillfredsställd och nöjd. Han är fortfarande väldigt mjuk i kroppen som både är på gott och ont. 6 månader tills nästa böjande och mätande igen.

Onsdag

Idag var dagen som så länge bekymrat mina tankar, hjärnröntgen under narkos. Neo fick bedövningssalva över de ställen som var stickbara och kort efter det lugnande medicin i rumpan. Som förra gången så skrattade Neo åt allt hela vägen till röntgen. Ytligare ett ärr på handryggen som nu smälter in bland alla andra oräkneliga stick. Det som var olikt denna gång  jämfört med alla andra var att Neo inte reagerade över huvudtaget på sticket så nu är jag stort fan av bedövningssalvan som jag i nuläget helt glömt namn på.

Sömnmedlet sprutades in och sekunderna var få innan Neos ögon började rulla bakåt, andningen blev hackig, lelösheten satte skräck i varenda cell i min kropp och syrgas behövdes en kortare tid. I den stund hade paniken forsat över mig och jag fick ihärdigt blinka bort den extra vätska som samlade sig i ögonen. Går inte att beskriva. Efter några minuter började han öppna ögonen igen och allt eftersom minuterna gick så började han blir sig själv igen ,jag kunde andas ut. Även denna gång klarade han narkosen bra utan någon som helst komplikation och nu är det bara att invänta svar som brukar ta ett tag. Blir det bestämt att det blir botox i handen/armen efter mötet den 19 mars så vet jag att ytligare en sådan situation kommer att ske inom snar framtid. Helt ärligt från hjärtat, det gör mig livrädd!

Hur oändligt många gånger jag kommer få uppleva sådana situationer så kommer  varendaste en alltid kännas som den första

kommentarer
  1. malin skriver:

    ÖNSKAR JAG KUNDE GE DIG LITE STYRKA I DESSA JOBBIGA SITUATIONER!<3

  2. Jennie skriver:

    Hej !
    Jag hittade ingen mail till dig , men undrar om du skulle vilja vara med i min blogg (enlivshistoria.blogspot.com) och berätta om er livshistoria som prematurmamma . Vore tacksam för svar .

    mvh Jennie
    (storslagen_@hotmail.com)

  3. Jennie skriver:

    Du verkar verkligen vara en stark mamma !

  4. sara skriver:

    Vad duktig Neo är som inte sa något 🙂

  5. Amy skriver:

    Duktig kille och duktig mamma som tar sig igenom jobbig situation också 🙂

  6. Malin skriver:

    Usch vilken rysare, skönt att det är över för den här gången.
    Kram
    Malin

  7. Sandrah skriver:

    Duktiga ni är båda två 🙂

  8. Maria skriver:

    Ni är jätteduktiga båda två!
    Kramar

  9. Snart pappa. skriver:

    bra skrivet från dig angående om abort är okej. Idag ska vi på barnmorskebesök 🙂 Det ska bli roligt. Med största sannolikt så kommer vi få lyssna på bebisens hjärtslag m.m. Händer för dig idag?

  10. Va duktig han är 🙂 Du med, ni så starka! Vart gör ni röntgen? I Karlstad?

  11. Sandra skriver:

    Ja, det blir mkt vila nu, men får väl passa på också 🙂

    Härligt att det gick bra, men förstår att det är jobbigt, kan inte tänka mig hur det är, men Neo verkar ju vara jätteduktig! 🙂

  12. Uddevalla Posten heter tidningen.
    Finns tyvärr bara att köpa i Uddevalla. :/

    Kramar till er<3

  13. Snart pappa. skriver:

    Men det måste ju vara underbart med en läkarfri dag! själv ogillar jag sjukhus,

  14. Sandra skriver:

    Ja, känns bättre denna veckan också när jag inte jobbat, bara tagit de lugnt 🙂 Vi får ta sällskap o sitta ute i solen nån dag, så fint väder ju 🙂

  15. Johanna skriver:

    Skönt att röntgen gick bra och jag kan bara ge cred för va duktiga ni är. Inte för att ni har något val, men för att du skriver så starkt om dina upplevelser!

    Ju närmare vecka 24 jag kommer desto mer påtaglig blir er historia för mig. Ni har fått världens finaste kille men efter en lång kamp. Jag kan bara känna rysningar längs ryggraden och hoppas att Pricken vill stanna kvar tills det är meningen att hon ska komma ut.

    Många kramar!

  16. Vad duktig Neo är och vad starka Ni/du är!

Kommentera

