Han är cpskadad, ”gud vad farligt”-kissie-

Publicerat: 22 mars, 2010 i Cerepral pares, Tankar och funderingar
Etiketter:

Var inne på Ilovecp sidan för några dagar sen för att kika lite. Då hittade jag ett inlägg taget från en känd bloggerska kissie. Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera. Jag blev förbannad och började nästan skratta på samma gång. En sån fruktansvärd patetisk människa. Hoppas innerligt att hon har betydligt mer iq än vad hon utgör sig för att ha.

Läste kommentarerna hon hade fått där otaliga människor förklarade saker hit och dit. Som tex att Jerry har en cp skada utan att han har downs syndrom och han är värd precis lika mycket som alla andra. Sen avlutade de med att kalla kissie cp. Först försvara de funktionshindrande och sen använda cp som ett skällsord. Vart går det ihop någonstans? Människor som predikar om saker som dom tror sig ha hel koll på men med andra ord inte vet nått alls.

Det är människor som kissie och den del av de som kommenterade  som sprider fördomar i rasande fart och det gör mig fruktansvärt rädd!

Inlägget skrivet av kissie

”Gud vad mycket snack om dom nya icareklamerna, tycker ni inte? Tydligen är det skandal att säga som dom gör bara för att den nya praktikanten ska föreställa cpskadad eller vad han nu än lider av.. Jag menar vem dumförklarar inte cpskadade av misstag? I do it, omedvetet råkar jag prata bebispråk, inte för att vara elak eller så men för att.. Underlätta..? Det är väll snällt?! =O

Jag tycker iaf att reklamerna är riktigt roliga och tycker det är synd att Sverige ska vara så mellanmjölk, come on cpskadad or not.. Finns ju efterblivna männsikor överallt på stan? Dom vet ju om det också, och helt ärligt tror jag inte dom tar så illa vid sig.. Dom fattar ju inte ens vad som visas på reklamen haha! Nej det var elakt sagt men ni fattar vad jag menar ;)”

kommentarer
  1. Zandra skriver:

    hahahahahha, ja den dära Kissie eller pissi som jag kallar henne ;-). Det mesta som hon skriver är total piss, tycker att det är jäkligt sorgligt att folk överhuvudtaget läser hennes blogg, jag slutade iaf läsa den skitbloggen för väääääldigt längesedan =)
    Jag kan ärligt erkänna att när jag var typ 14 så använde jag cp som ett skällsord, men det skyller jag på min ungdom och att jag inte visst bättre och antagligen är det just så det är att cp används som ett skälls ord utav människor och tyvärr så tror de att cp innebär att man skulle vara mindre smart än andra vilket är jäkligt fel…..
    Sluta läs den skitbloggen och skit i kissiepissi!
    Kramisar!!!

  2. Hon är inte klok den där människan! Borde inte få blogga alls!

  3. Hon är inte klok den människan! Jag tycker inte hon förmedlar något positivt alls i sin blogg, utan mest patetiska utseende noja. Hon verkar så omogen och jag hoppas för hennes egen skull att hon växer upp inom kort…

  4. madde skriver:

    svar på kommentar… deklarationen var positiv, det var bara så mkt att jag inte trodde den stämde, men kollade nu igen o det måste stämma… så det är ju bra 🙂

  5. madde skriver:

    ja f-kassan drar ju bara 26-27% och när man skattar inom kommunalt så som f-kassa så ska man skatta typ 33%.. jag ändrade redan när agnes var liten… det kan du lägga in på din sida inne på f-kassan tror ja.. så de drar lite extra!
    kram

  6. Ingela skriver:

    Sv: Visst är det underbart att få läsa en bok som man känner igen sig i? Jag funderar på att skriva min egna berättelse och har börjat med små utkast.

    Usch, jag har inte mkt till övers för den människan. VIlken planet är hon ifrån kan man ju undra.

Kommentera

