Smakar på nya ord!

Publicerat: 4 april, 2010 i Framsteg
Etiketter:,

På de senaste veckorna så har ett nytt ord formats i prinsens mun. Han smakar på mer och mer stavelser, ljud och bokstäver.  Gillar även att härma efter.

Det nya ordet som han nu lärt sig är hej! Det används väldigt flitigt. Innebörden av ordet har han inte riktigt förstått än. Det började en vacker dag för några veckor sedan då han helt plötsligt sa hej väldigt klart och tydligt. Jag blev så paff och i vanlig ordning  kom det lyckotårar rinandes i väldig fart ner på mina kinder.

En annan händelse för några dar sedan som ägde rum då vi var ute . Vi gick förbi en skolklass och prinsens började vinka och fick respons omedelbart. Jag vet inte hur jag beskriva det riktigt förutom en varm underbar känsla som byggdes upp inom mig. Han tar kontakt med människor och räds inte för det.

Jag lever i en värld där drömmar besannas varje dag!

kommentarer
  1. Sandrah skriver:

    Duktig kille!

  2. Amy skriver:

    åh vad duktig han är

  3. malin skriver:

    underbart med framsteg 😀

  4. Du kommer alltid blir så mycket stoltare och gladare för du förväntar dig inte alla saker från Neo som de flesta andra mammor bara tycker ska hända.. Ingen kan förstå den stolhet och glädjen du får varje gång han gör något som du inte har förväntat dig. 🙂

    Nu är det ju inte riktigt samma sak för mig men eftersom twinsen var så nära döden så många gånger så tror jag att jag också blir lite stoltare för allt som händer med dem än mammor som får allt ”på rullande band”.
    Vi vet ju inte riktigt än om den tidiga födseln gett men och vi ska på läkarkontroll den 20 April så får vi se om de kan se något. Men vissa saker märks ju inte förens kanske flera år framåt.

    Kramar om! ❤

  5. zandra skriver:

    Duktiga sötnosen!

Kommentera

