Personlig assistent.

Publicerat: 6 april, 2010 i Tankar och funderingar
Etiketter:

Idag har jag varit på ett mycket intressant och lärorikt möte med en tjej amelita som jobbar på passal. Kan inte så mycket om de ämnet men idag känner jag mig lite mer insatt. Pratade lite om att jag kan bli personlig assistent åt Neo. Vi har inte haft några planer alls faktiskt på detta än men eftersom jag inte har något jobb att gå tillbaka till och att neo på sikt kanske kommer att behöva extra hjälp så varför inte slå två flugor i en smäll. Är det nån som vet hur neo fungerar på alla  plan så är det jag. Skulle det bli så att jag vill söka om detta så skulle amelita hjälpa mig med ansökan och allt som man behöver göra.Fantastisk människa som tar sig tid för att hjälpa och informera.  Känns oerhört bra inombords.

För mig så är det ett av de meningsfullaste arbeten man kan ha. Att hjälpa någon annan. Att hjälpa min son!

kommentarer
  1. Sandrah skriver:

    Nej men jag skulle ju vara det åt Neo ju =)

  2. Ja det har jag hört är rätt vanligt och många som är nöjda med.
    men hur fungerar det längre fram om man tex har stödboende/avlastning eller vad man kallar det tex 2ggr i månaden eller så?

  3. zandra skriver:

    Hej hej….
    Nu hoppas jag att du inte tar fel vid det som jag skriver…
    Självklart kan man ja tycka att det är just du som vore bäst som personlig assistent åt Neo eftersom att just du känner honom bäst…..men har du verkligen tänkt igenom det tillräckligt.
    Jag arbetar som pedagog på förskola när jag inte är föräldrarledig och jag skulle inte vilja vara pedagog åt mina egna barn, för till dem är jag förälder.
    Även om man som förälder tycker sig veta allt bäst för ens barn så är det ibland bra att det kan komma in en annan människa och se saker ur en annan synvinkel, en annan människa som kan se Neo ur en annan synvinkel, se andra möjligheter osv…. Ibland har man som förälder väääääldigt svårt att acceptera visa saker hos sina barn och då kan det vara bra med en opartisk människa som stöttar alla i familjen, Barn som föräldrar!
    Självklart vill man vara med sina barn hela tiden, men Neo behöver en glad mamma också, en mamma som får vara Marie ibland och gå iväg till sitt egna jobb och komma hem igen osv…
    Ett annat alternativ är ju att du delar uppgiften med en annan människa som vill vara assistent, det hade ju kankse åxå funkat…
    Nu menar jag inte att du måste tycka och göra som jag säger för detta är det enbart du som kan bestämma, och du fattar säkert det beslut som blir rätt =)
    Kram på er

  4. Helen skriver:

    Hej! Ville bara inflika med att personlig assistans i familjen är himla bra faktiskt. I min familj är vi alla ”assistenter” åt min lillebror och det fungerar jättebra 🙂 Lycka till!

    Kramar!

  5. Amy skriver:

    låter ju hur bra som helst

  6. malin skriver:

    bra att man kan ha den valmöjligheten 🙂 är det de du vill så ska du absolut göra det kram

  7. Sara skriver:

    Rätt kul, det ska jag bli till Elina med hihihi o tror det eller ej det vad försäkringskassans förslag efter som Elina är sjuk så mycket o jag inte jag behålla ett jobb i dag… tycker du gör rätt o bli det för man kan alltid ändra sig o får en annan assitenst längre fram när den tiden kommer…

  8. Låter ju hur fint som helst. För som du säger, du känner ju Neo mest! Och vem skulle då bli en bättre assistent åt honom? Det kommer du fixa galant, inga tvivel 🙂

  9. Jennie skriver:

    Men åååh så bra. Vi pratade ju om det förut. Jag är så glad att du funderar på det. En helt strålande idé. Som du säger, vem känner honom bättre än du?

    Ja ta tillvara på det tipset, ju större ordförråd barnen får destu bättre är det ju.

  10. Det låter som en otroligt bra idé! Jag skulle inte ens tveka!

Kommentera

