Fjäderlätt!

Publicerat: 10 april, 2010 i Minnen/känslor

Jag känner mig fjäderlätt efter våra kuratorssamtal.

Jag trodde  inte jag hade ett behov att  få ur mig upplevelser och känslor utan det var ok att hålla dom för mig själv. Kände inte för att belasta någon annan med mina tunga ord. Sedan vi haft dom regelbundna mötena med vår helt underbara kurator så har jag insett  att jag mår mycket bättre efteråt. Jag har insett och lyssnat mer och mer på mig själv att jag behöver få prata ut om jobbiga saker. På ett sätt tror jag att jag skulle anse mig själv som svag  att jag inte skulle klara av att hantera det på egenhand. Men nu känner jag mig stark över att jag vågar dela minna innersta tankar, jag har kraft nog att kunna förmedla det  för en annan människa.

Jag har nu insett att  detta alltid kommer vara panikartat, allt som vi gått igenom men jag klarar av att hantera detta på ett bättre sätt än vad jag gjorde i början. Minnena och känslorna kommer för evigt att andas genom min hud men jag vill konstigt nog inte ha det på något annat sätt. För det ger mig perspektiv på livet. Det får mig att verkligen inse vad som är viktig och vad som betyder nått.  Allt kan ändras på några få sekunder…

kommentarer
  1. Skönt att du får prata ut! Du ÄR stark och verkligen en förebild.

  2. Sandrah skriver:

    Verkar himla bra det där med att få prata ut med någon, egentligen borde nog de flesta få prova på det.. jag vågar dock inte!

  3. Mie skriver:

    Välkommen i klubben! =))

Kommentera

