Bostadsanpassning!

Publicerat: 20 april, 2010 i Hjälpmedel

Kl 10 i morse så kom Neos logoped Karin och Neos arbetsterapeut Helena hit för att kika lite på hur vi har det och vad som vi skulle kunna att behöva för att göra vardagen lite lättare för både prinsen och oss som föräldrar. Jag tror vi fick med det mesta. Har bett om en ramp från vår altandörr och ut så Neo till sommaren kan ta sig ut och in på egen hand. Sen ska det kollas upp om det finns någon möjlighet till ekonomisk hjälp för staket och andra småsaker. Så vi får vänta och se om det blir beviljat eller ej.

Annars så knatar dagarna förbi ganska fort. Det som står på schemat nu är ortorser och det regelbundna kurator besöket. Inväntar även svar från Neos hjärnröntgen som gjordes för snart 1 månad se för att se om shunten behövs ställas om ytterligare en gång. Annars är dagarna som dom brukar.

Förövrigt så har jag trotsat många åsikter och gjort något som jag velat gjort länge idag! Befriande känsla!  Jag måste sluta bry mig så otroligt mycket om vad andra tycker och tänker utan gör det som jag vill för mig själv!

kommentarer
  1. Skalmans mamma skriver:

    Så skönt att du gjort något som du länge velat!! Jag är precis som du dvs jag lyssnar alldeles för mycket på vad andra tycker.
    Hoppas att ni får anpassningarna godkända!
    Kram

  2. Sandra skriver:

    Vad bra om ni kan få lite hjälpmedel, hoppas de blir beviljade. Bra o göra nått som du själv vill 🙂 Allt bra med er annars? Kram

  3. Amy skriver:

    gött att tänka på sig själv ibland med 🙂

  4. Johanna skriver:

    Härligt att du tänker på dig själv! Jag kan bara tänka mig hur svårt det är att göra det i din situation. Men en lycklig mamma ger en lycklig Neo.
    Jag hoppas att ni får hjälp med bostadsanpassningen. Huset vi bor i nu är bostadsanpassat för en familj med ett barn med särskilda behov som bodde här innan oss. Inga trösklar och golvvärme överallt. Perfekt även för oss med en liten.
    Jag tror att man ska stå på sig och kräva mer än man kanske behöver så får man det man behöver!:)
    Lycka till!

Kommentera

