Personlig skönhet

Publicerat: 14 maj, 2010 i Tankar och funderingar
Etiketter:,

Jag kan fullständigt förälska mig i en del människors personligheter.

Det första man ser utav en människa är dess skal det kan jag inte säga något annat om men jag tycker skalen kan vara väldigt vilseledande. Människors inre kan göra dom så otroligt vackra. En skönhet som lyser igenom starkare än självaste solen. Människor som vågar vara sig själva och sticka ut ur mängden lyser klarare än andra på min himmel. Jag kan komma på mig själv sitta och le och samtidigt få den där underbara magkänslan ändå ner i tårna när jag tänker på dessa människor som besitter den egenskapen. Det gör mig innerligt glad. Ger mig extra bränsle i maskineriet.

Skönhet kan utspela sig på så många sätt och är olika beroende på vilka ögon de ses med. Alla är vi olika och alla har vi olika meningar vad som är skönhet. För mig är inte skönhet ett utseende, smink eller hår för det är bara ytligt och betyder inte mycket. Skönhet för mig är djupare rotat. Den sanna skönheten. Ibland tror jag det är en högre makt som vi människor aldrig kommer att förstå fullt ut.

Älskar ordet skönhet. Jag kan smaka på det hela dagarna och bara njuta. Att sen få  äran att uppleva en vardag där skönheten själv sitter och tittar på mig med stora blåa ögon. Den starkaste själ jag vet. Det är ren lycka!

kommentarer
  1. Mia skriver:

    Hejsan
    Det bästa med att ha en blogg är att man får kommentarer av människor som har helt fantastiska bloggar!
    Vilken fin liten hjälte ni har, jag kan inte låta bli att imponeras över livsviljan han har, som alla dom här barnen har 🙂
    För att inte tala om all kärlek som finns hos föräldrarna 😉
    Vi är kvar på sjukan, blir kvar till på måndag, sen ska vi HEM….hoppas jag…
    Ha en underbar helg!
    Kramar

  2. Sandrah skriver:

    Kan inte annat än hålla med dig, men har dock inte hittat så många människor med den där inre skönheten.

  3. Caroline skriver:

    Hej!
    Hittade hit via smulgubbe.
    Vilken fin blogg du har, och fin kille!
    Vackra ord. Håller helt med dig. Och vet du vad jag tror? Jag tror att vissa människor har förmågan att se skönheten runt omkring oss lite extra… att vi kan se det lilla vackra i livet… om det så är hos någon annan människa, ett djur eller i naturen.
    Och vet du vad jag tror mer? Dessa vissa människor- de är vi med dessa vissa barn, dessa krigar-barn som skänker oss denna speciella skönhet, som ger sitt allt till oss mammor. Vi får helt enkelt ett par andra glasögon, och genom dessa är världen vackrare än någonsin!
    kram

  4. Johanna skriver:

    Åh va fint du skriver! Jag håller med dig till 100%!

    Japp nu är det gomoperation som står på agendan. Har Neo gjort sin gomoperation? Eller är det LKG konferens för gommen som gäller nu?

    Kram

  5. malin skriver:

    så underbart vackra ord!

  6. susanne skriver:

    ja skönhet e underbart.. haha.. man har levt som odjuret i många år men börjar sakta förvandlas till skönheten..haha

    puss

  7. Zandra skriver:

    Du är så himla fin! Inte många människor som har den egenskapen att faktiskt kunna se in i någon….<3

  8. jennie skriver:

    Du är en liten poet du gumman 😉 Tycker om att läsa dina texter.
    Det känns som en evighet sen vi pratade. Saknar att skriva och ventilera mig med dig.

Kommentera

