Nu är vi där!

Publicerat: 30 maj, 2010 i Framsteg
Etiketter:

Jag kommer så väl ihåg när jag för ett tag sen skrev i ett av mina inlägg att jag fullkomligt längtade tills Neo börjar hälsa på människor. Nu är vi där!

Ingen blyghet finns bunkrad i hans kropp och hälsar på alla som kommer i närheten. Det absolut bästa utav allt är när människor väljer att hälsa tillbaka. Hela ansiktet lyser upp och glädjen i hans gudomliga ögon är så otroligt uppenbar. Händerna möts i form av klappningar som han alltid gör när det är nått som han verkligen tycker om.

Drömmar som besannas fullkomligt glänser med sin närvaro i hela kroppen. Men ögonen som sägs vara själens spegel avslöjar det lite extra. Bilder säger mer än tusen ord men dessa drömmar som går i uppfyllelse finns det inga ord i världen som kan ens snudda på den magiska lyckan, och andra sidan finns det inga ord som kan beskriva en känsla då är den innerligt äkta. Även fast man ibland önskade att man kunde beskriva och dela med sig. Jag har nog lycka till alla människor på jordklotet och hundra gånger om!

Han fyller mitt liv med kärlek som jag inte ens trodde existerade.

kommentarer
  1. Du skriver så fint jämt Marie!! ❤

  2. Sara skriver:

    Gud va härligt Marie, man blir så glad när man läser din blogg och får se Neos alla framsteg 🙂

  3. Mie skriver:

    Åh, det är så kul när de hälsar på folk. Nu vet jag inte hur folk reagerar när de träffar er Neo, men förut när vår Neo satt i vagnen vinkade alla glatt tillbaka. ”Hej hej”. När han kommer i sin Wall-E och säger ”Hej” till folk får de nästan hicka…önskar ibland att han fick åka vagn igen och vinka till folk och de vinkade tillbaka.

    Idag åkte vi förbi en liten kille som höll på att tappa ögonen när han såg elrullstolen. Vänder sig till sin mamma och frågar ”Vad har den pojken gjort?”. Mamman svarar sin son ”Ja men kolla, vilken cool racer”. Fy fan vad trött jag är på goddag yxskaft svar. Vad sägs om ”Han kör nog den för att han inte kan gå. Visst var den cool”…

    Nu sitter jag här och blir förbannad igen! =)) Det skall jag låta bli. Det hjälper inte. Hej hopp.

  4. Åh så roligt ! Förstår att du är sprickfärdig av stolthet & kärlek
    Kramar från oss

  5. Åh vad härligt 🙂 Så underbart med alal små framsteg 😀

  6. Va gulligt att han hälsar på folk 🙂 Du är otroligt duktig på att skriva! Orden omfamnar en på ett vis.

  7. sÅ UNDERBART:) Och lika härligt är det att läsa om DIN lycka! Hoppas att vi kan springa in i varandra nästa gång jag har vägarna förbi krillehålet så att min lilla Neo kan vinka till din!

    kramar

  8. susanne skriver:

    han e så duktig.. hejja Neo

  9. Heidi skriver:

    Åhh så underbart..du skriver jättebra o förmedlar din känsla i dina inlägg! Tänk vilken makalös kärlek man känner för sina barn, man älskar så det gör ont i hjärtat..på ett bra sätt såklart 🙂 Ha en bra dag! Kram kram

  10. Maria skriver:

    Vad underbart! Tycker som många andra att du skriver så himla bra!

  11. aaw, roligt.. =) duktig han är!
    älskar din blogg, kass på kommentera dock! *skäms*
    min anton gör samma, hälsar på alla.. lyser som en sol vid svar & klappar när han gör ngt bra eller blir glad.. =)

  12. malin skriver:

    Underbart!! 😀

  13. Ajdinsmamma skriver:

    Gud så fint skrivet 🙂
    Vissa känslor kan inte beskrivas med ord men på något sätt lyckas du sätta känslorna i vartenda ord, så man nästam sammkänner med dig 🙂

    sv: har lagt till dig 🙂

Kommentera

