Hans kärlek bor i varenda cell i min kropp!

Publicerat: 27 juni, 2010 i Minnen/känslor, Mirakel sker varje dag, Tankar och funderingar
Etiketter:

Jag har minnen för ett helt liv fyllt med kärlek och lycka. Jag har minnen för att fylla ett liv med smärta och sorg. Lyckan och kärleken är min dagliga tillvaro. Känslor för en liten pojke ord ej finns till för att beskriva. En högre makt jag inte visste fanns innan denna lilla pojke möte världen. Smärtan och sorgen kommer jag alltid bära med mig. Den ger mig perspektiv på livet, att se det ur alla möjliga vinklar och vrår, gör mig en till en annan människa än vad jag var då.  Sorgen ger mig i vissa situationer kraft och samtidigt i andra gör den mig svag. Kärleken till min son bidrar med att jag gör precis vad som helst för honom utan att tveka. De blandas i en kompott och på nått sätt så passar motsatserna  in, hand i hand.

Årsdagarna, tänk jag kan skriva årsdagar det gör mig salig av tacksamhet. På årsdagarna hopas minnena, tänker tillbaka på det lilla miraklet som kom till oss en varm sommar natt den 26 juni. Dagen då hela vårat liv förändrades och tänk nu har vi kommit ända hit.

Nu sitter en viljestark, vacker, lycklig pojke på golvet med tindrande ögon som upptäcker världen på nya sätt varje dag. 3 år senare sitter min förebild,min hjälte i mitt knä säger mamma och lägger sitt huvud mot min bröstkorg för trygghet, för att mysa. Sekunden han nuddar min hud blir det som elektricitet som sätter hela min kropp ur balans. Hans inverkan på mig är som inget annat jag upplevt tidigare. Hans kärlek bor i varenda cell i min kropp, inkapslad. Jag vill inte ha det på något annat sätt!

kommentarer
  1. va fint skrivet! 🙂 Jag är också myket för årsdagar, ibland tycker jag dom är hemska, även om det kan vara en årsdag utav nått poritivt som hänt.

  2. Maria skriver:

    Du skriver så himla fint. Grattis i efterskott till Neo 🙂

  3. Skalmans mamma skriver:

    Så underbart vackert! Grattis Neo, hoppas att du hade en trevlig födelsedag.
    Kram Skalis med familj

  4. Mie skriver:

    Mmmmm….precis så! =))

Kommentera

