Frihetens vindar…

Publicerat: 1 juli, 2010 i Mirakel sker varje dag
Etiketter:,

Frihetens vindar tar tag i de små lockarna bak i nacken. Sanden som kilar sig emellan de knubbiga tårnaSmå händer som ska känna och upptäcka världen. Även munnen vill vara med på ett hörn.Vågorna som slår emot strandkanten tar din uppmärksamhet. Så fort din kropp känner vattnet lyser två ögon upp, gnistrar klarare än alla stjärnor på natthimlen. Rädslan för vatten existerar inte i din värld. Du hoppar ut i vattnet för att plaska, du vänder dig om för att möta mina ögon, för att bekräfta att jag är där och ser vilken underbar upptäckt du nyss har gjort. För att visa hur duktig du är. Vinden tar tag ytterligare en gång  i dina gyllene lockar och även i din mammas lycko tårar. Att du på egen hand kan bestämma,din fria vilja,din lycka,din frihet finns det något vackrare att uppleva? I min värld är svaret så fundamentalt att det inte ens behöver skrivas!


kommentarer
  1. Maria skriver:

    Gud så fint du skriver om er sötnos man får gåshud!
    Ha en underbar kväll!

  2. Sandra skriver:

    Ja, det är skönt att göra lite annat än att bara vara hemma, fast de e mysigt de med 🙂
    Jättefint skrivit och mysig bild 🙂

  3. Sandrah skriver:

    så fint du skriver då 🙂 mysig bild! Var är ni?

  4. Vad fint du skriver Marie!

  5. ♥ Nina ♥ skriver:

    Dessa klänningar hittade jag på tradera, men jag vågar inte beställa riktigt ännu. Men snart så =)

  6. Du skriver så jag alltid får tårar i ögonen, av glädje eller sorg.

Kommentera

