I onsdags stod ett läkarbesök på schemat.

Ett standard besök plus uppföljning av Neos operation. Allt gick bara bra. En remiss är skickad till allergi mottagningen för noggrannare uppföljning av Neos astma. Nu under sommaren har vi faktiskt slutat med inhalationerna och det har gått väldigt bra. Men så fort vid  regn och kallare väder kommer hostan tillbaka. Så det känns bra att det ska kollas upp mer noggrant och även medicineringen.

På senare tid eller sen Neos operation har hans intresse för mat ökat. Just nu äter han 3 mål mat om dagen men vi ska försöka utsöka det till 5 och få bort sondmålet han får när han sover. Så ett matschema är upplagt. Nu hoppas jag att min kreativitet börjar komma fram gällande maträtter eftersom han inte kan äta mat med klumpar/bitar i. Blev prat om allt runt neo men shunten och maten upptog den större delen utav mötet. Läkaren sa att så här pigg och alert har hon aldrig sett Neo så nu händer det verkligen grejer på de flesta plan och vi kan inte göra något annat att hålla med!

kommentarer
  1. Kan du inte laga mat som vanligt och sen köra en stavmixer i den mat som klarar det? Nästan all mat med såser brukar gå att mixa 🙂

  2. Jag köpte en stavmixer när Emil var ca 6 månader, alltså för 5 år sen. Den gör verkligen all mat, till och med en torr stekt kotlett, till en fin slät smet. Det gör den tom än, efter 5 års användning. Det är en Philips, som jag köpte på ICA för 249 kr 🙂
    Allt är bara bra med oss, är det bra med er ? Kram!!

  3. Sandrah skriver:

    Det går väl bara mixa den mesta maten?

  4. Svar: Jag har BF 30 augusti så får vänta hela månaden.

  5. susanne skriver:

    dessa matmöten.. vi har haft många av dem..

    Hoppas allt blir bättre efter denna inläggningen..

  6. Hej, jag heter Mia och jag har fått äran att bli en utav de 20 finalisterna till årets (unga) mammabloggare. Nu behöver jag din hjälp för att vinna!
    De ända du behöver göra är att klicka på länken, och skriva att du röstar på nr.19 – Mamma Mia.
    Jag delar med mig utav vinsten till alla som röstat på min blogg, om jag vinner!

    Länk till tävlingen:
    http://chicmommy.blogg.se/2010/august/finalister-i-arets-ungmammablogg-tavling.html

    Ps. Man kan rösta en gång om dagen! Tävlingen avslutas sista dagen denna månaden!
    Kram Mia

  7. Heidi skriver:

    Nu har jag läst igenom dina inlägg jag missat under semestern o jag slås än en gång av beundran över dig som otroligt härlig mamma och er fina son! Dina texter o ditt sätt att skriva är fängslande! Underbart att Neos operation gick bra.

Kommentera

