Jag både avskyr den och älskar den på samma gång

Publicerat: 15 augusti, 2010 i Hydrocefalus, Vardagliga ting
Etiketter:,

Nu äntligen har det börjat vända!

Efter 3-4 dagars feber så har tempen sakta börjat att sjunka. Vet inte riktigt varför anledningen till denna feber. Men i lördags började oron komma lite smått över om det kunde vara en shunt infektion eftersom det var nyligen han blev opererad men han sov bra den natten och tempen börjar sakta vandra neråt igen och ingen rodnad där shunten sitter.

Efter den förra pärsen med shunten så är det alltid det första jag tänker på om Neo mår dåligt och jag fullkomligt avskyr den känslan och jag vill inte uppleva den igen men jag vet att risken är stor för att den behöver bytas någon gång i framtiden.

Jag både avskyr den och älskar den på samma gång. Utan shunten så hade nog inte Neo varit här idag. Så misstro mig inte, jag är obeskrivbart tacksam att denna hjälp finns för detta tillstånd. Det är själva känslan över att alltid misstänka den om Neo börjar må dåligt. Den gnager sig in och smittar mina tankar med rädsla och oro. Efter den senaste operationen tänker jag på det oftare och det får mig att må dåligt för jag vill aldrig någonsin mer att Neo ska behöva genomgå det igen. Jag vet även att det inte finns någon garanti för de och det gör mig fullständigt livrädd.

kommentarer
  1. Sandrah skriver:

    Ja tur att det finns sån bra hjälp nu för tiden, men förstår dig.. måste vara jobbigt samtidigt!

  2. Förstår att du är orolig.. Det är ju inte konstigt, men jobbigt för dig :(. Skönt att febern vänder

  3. Sandra skriver:

    Usch då att febern satt i så länge, skönt att den är på väg ner. Hoppas han mår bättre

  4. madde skriver:

    svar från kommentar:
    man är så sjukt sockerberoende o man märker det först när man varit utan o då har det bara gått 3 dagar… helt sjukt 🙂
    fast du behöver ju inte tänka på figuren iaf, du som är så smal o fin!! däremot mår kroppen säkert bättre utan godis.. o kakor..=)

Kommentera

