Han läker mig gång på gång…

Publicerat: 13 september, 2010 i Minnen/känslor

Att se han må så dåligt som han har gjort  och att se honom kämpa mot saker som inte ens borde existera , gör mig  förlamad i varenda millimeter av min kropp. Allt brister så totalt i miljontals små skärvor som hamnar i en enda röra, huller om buller. Varenda gång måste man plocka upp dem igen och sätta ihop dem men han hjälper mig. Han får alla bitar på plats, precis där dom ska vara varenda gång. Ett jobb som skulle kräva mig en livstid gör han på några få sekunder. Med ett ord och med ett leende läker han ihop mig utan några som helst spår av sprickor. Han fyller dessa skärvor som bara han kan med sin egna kärlek, han bygger upp dem starkare för att man som stunder som denna ska orka.

Och han gör allt detta utan att ens veta om det…


kommentarer
  1. Emma skriver:

    Vilken underbar liten son du har! Jag hoppas av hela mitt hjärta att allting går bra för er!

  2. Angelica Hamberg skriver:

    Gud vad fint skrivit Marie! Måste även säga att Neo är sååå söt 🙂 Hoppas att allt löser sig. Kram Angelica fd grannen 😉

  3. Sandrah skriver:

    Men så fint du skriver, blir ju tårögd!

  4. johanna skriver:

    va fint du skriver, man blir så rörd! du skriver verkligen från hjärtat!!
    skönt att allt gått bra, hoppas att ni får njuta av vardagen nu<3

  5. På vilket sjukhus föddes och vårdades Neo på i början?

  6. Okej, det måste har varit fruktansvärt jobbigt att ha Neo inlags så länge.
    Trivdes ni bra i Uppsala??
    Jag födde min son i v 34 på danderyd, vi var bara inskriva i en vecka och det tyckte jag var länge!

  7. Sandra skriver:

    Du är så duktig på att skriva 🙂

  8. Ja, absolut! Vad skönt att det var så bra där. Vi trivdes jätte bra på avd 20 Danderyd. Personalen var toppen och avd var nybygggd så allt var super fräscht. Ja, jag kan tänka mig att det märks skillnad.. Har de neonatalavd i Karlstad?
    Vi mår jätte bra, det har varit lite kämpigt med vikten men nu börjar han gå upp och snart lämnar han prematurkurvan:) Så det känns jätte skönt.
    Jag tyckte att jag hade haft det tufft, men et är inget om man jämför med dig. Jag beundrar din styrka! Neo ska vara glad att han har dig som mamma:)

  9. Ja, verkligen!
    Hur mycket vägde neo när han kom?

  10. Jag läser till sjuksköterska 🙂

  11. malin skriver:

    han är en liten mirakelpojke din underbara son,tillsammans är ni starka<3

  12. Mie skriver:

    Du var först ut – snabb som vinden! =)) Fin text. Hade ju redan sett den här hos dig. Får se om det är någon som bräcker den. Kom just på att det inte blir lätt att välja…när någon skriver rakt ur hjärtat blir det ju världsklass automatiskt.

    Kram Mie

  13. Mie skriver:

    Tusan också! skicka den igen. Jag lyckades radera den. Klant-Mie!

  14. Therese skriver:

    Hej Marie.
    Jag blir så rörd av det du skriver och det ni går igenom.
    Förstår att det måste vara oerhört krävande och en pärs för er samtidigt som det är underbart att vara föräldrar.
    Ni båda är såå enormt duktiga och det går inte med ord beskriva vilka underbara föräldrar ni är till er lilla pojke.

    Jag önskar er lite lugn å ro och lek å bus nu.
    Var rädda om varandra, och njut av livet här och nu.

    Kram
    Therese

  15. Han är underbar, och jag hoppas han får fortsätta vara det trots SD..

  16. Heidi skriver:

    Återigen tränger dina ord in i mig, du har en makalös förmåga att uttrycka dig så man förstår precis hur du känner! Neo är som vanligt jättesöt o ni är en underbar familj! Kram kram

Kommentera

