Nu har stygnen återigen blivit borttagna…

Publicerat: 19 september, 2010 i Minnen/känslor, Tankar och funderingar
Etiketter:

Nu har stygnen återigen blivit borttagna på prinsens huvud och håret börjar sakta men säkert växa ut igen. Det har aldrig fått chansen att komma tillbaka mellan alla operationer i sommar. Nu kan vi börja försöka lägga detta bakom oss i vår egna takt. Måste erkänna att man nästan går och letar tecken ibland på att shunten ska börja krångla, rädslan finns kvar i kroppen och är svår att få bort. Den största risken nu är en infektion som jag läste mig till kan bli så långt som 3 månader efter operationen så nu finns oron även för att detta ska ske. Men såret har läkt jättebra och det ser fint ut, bara lite sårskorpor kvar som så småningom ska försvinna.Neo mår jättebra förutom en förkylning som har kommit smygandes gradvis och den där hemska hostan som alltid kommer på kvällarna/nätterna. Hostar så han kräks så det har blivit extra inhaleringar i form av ventoline som har hjälp lite grann.

Än så sitter känslorna/minnena  kvar och brinner under huden, påminner en, men de börjar svalna. Energi nivån börjar att klättra uppåt igen och psyket börjar bli sitt vanliga jag. Men det tar tid, bearbetning och återhämtning är nått som inte går att stressa fram utan något som kommer när det kommer.

Trotts allt så mår Neo bra, han är den som är piggast utav oss. Han är en kämpe utan dess like och se han leka, att se han le och prata får en att glömma för ett tag och bara vara tacksam över att utgången har blivit så bra som den har blivit, och att vi som familj återigen får uppleva en vardag. Denna underbara vardag och alla dessa små fjutt problem som den innebär. Underbart är det rätta ordet…

kommentarer
  1. Skalmans mamma skriver:

    Usch, förstår att det tar tid att komma tillbaka. Jag minns hur det var för oss. Tror inte att det gick en timme där i början utan att jag funderade över shunten. Nu kan jag slappna av mer men fortfarande är jag uppmärksam på varje tecken som skulle kunna betyda shuntkrångel.
    Hoppas nu att ni får njuta av vardagen och ha det riktigt bra!
    Kramar

  2. Sandra skriver:

    så skönt att såret ser fint ut, hoppas verkligen inte det blir nånting mer nu så att ni bara får njuta, men neo verkar ju vara på väldigt bra humör 🙂 Hoppas hostan blir bättre.
    Är ni hemma imorn? Funderar på att komma förbi med babysittern o så.

  3. Sandra skriver:

    okej, ja, det kan vi göra. Jag brukar inte gå på eftermiddagarna brukar ta en promenad när barna somnat för natten istället. Men går lite då o då istället när jag får lust. Tjejerna får gröt vid 4 så efter det passar de bra. Vi kan väl höras imorgon. Hoppas de går bra på sjukhuset!

  4. Emma skriver:

    ja, det är hemsk!! Undrar om de faktiskt är någon som tänker på oss som inte har allt serverat på silverfat. Det är ju läskigt! SD har inte mycket att göra i riksdagen, eller i Sverige alls.

  5. Johanna skriver:

    Jag känner tårarna bränna i ögonen och finner inga ord över hur starka ni och Neo MÅSTE vara.
    Jag uppskattar att du delar med dig av era upplevelser och erfarenheter. Du är fantastisk och jag hoppas att ni får vara hemma, friska och lyckliga nu!
    Kram

  6. Sandrah skriver:

    Hoppas håret får växa ut nu och att ni slipper operera snart igen. Nu får det vara nog på ett bra tag tycker jag!! Ni är starka ni! ❤

Kommentera

