Neos arbetsteam och vårdcentralsbesök

Publicerat: 4 november, 2010 i Läkarbesök/undersökningar
Etiketter:,

Möte igår med Neos arbetsteam här i Kristinehamn som inte kommer bli vårat team så länge till pga av omstruktureringar. Känns trist för vi har haft dessa härliga människor runt om oss ganska länge nu. Diskussioner runt Neos kommunikation att vi ska börja med bilder nu på olika saker, tex en boll sen fråga om han vill ha en boll och sen visa bilden. Tror bild träningen kommer bli jättebra. Sen prat om dagis fick nummer och mail adress till den rektor som har äventyret så vi ska ta kontakt med henne så vi kanske kan ordna ett möte och berätta om Neo och om hans behov. Så mycket som ska klaffa men jag tror äventyret blir bra.  Hört att det ska vara bra pedagoger plus att deras utegård är ganska  platt så neo kan använda sin rullator där. Det är inte bara…

Jag själv har dragits med en envis huvudvärk som inte vill ge med sig och inte med värktabletter heller. Haft tryck över ögonen, tinningen och sen som gått ner i nacken. Så blev det till att boka en tid till vårdcentralen och fick en tid redan idag. Gick ditt blev en kroppsundersökning. Sen tryckte han på en punkt vid nacken/axeln och det strålade i hela huvudet på mig. Så antagligen har jag en väldigt ansträngd muskel så jag fick muskelavslappnande medicin som jag ska käka och en remiss till sjukgymnast är skickad. Nu börjar det sätta spår i min kropp över allt bärande. Ändå tacksam över att det har hållit så länge som det har gjort. Tyvärr så är jag nog en sån person som kör tills det inte går att köra mer. Jag bär nästan halva min vikt nu så det är inte så konstigt. Konstant värk är ingen höjdare men det är bara att bita ihop och hoppas det går över.

kommentarer
  1. Hoppas du mår bättre skönt. skönt du får hjälp i alla fall. 🙂
    Dagis kommer nog bli jättebra

  2. malin skriver:

    styrkekram till dig å hoppas värken snart försvinner!!!!<3<3<3

  3. Vi mår bara bra! 🙂 Nu ska jag strax ta hand om all tvätt här hemma och dammsuga. Vad gör ni en lördag som denna? 😀

  4. Sandrah skriver:

    Ja du bär ganska mycket nu, får tänka på att ta det lugnt. Man vill ju inte ha sönder sig helt i vår ålder 🙂

  5. Madde skriver:

    Låter som du har det tufft. Kikar runt på fler som föräldrabloggar så blev en kik här med 🙂

Kommentera

