Sjukgymnast för mig och sjukgymnast för Neo.

Publicerat: 22 november, 2010 i Förkyldningsastma, Hjälpmedel, Läkarbesök/undersökningar
Etiketter:,

Fått en remiss till en sjukgymnast angående min min värk. Tiden var idag och mötet gick bra. Prata lite först  sen kände hon och klämde på min nacke och axlar. Jag är väldigt spänd. Överansträngda muskler antagligen och jag tror det triggades igång när jag kånkade upp med Neo 4 våningar hos min farmor när hissen var ur funktion. Har fått ett litet träningsprogram jag ska köra med här hemma och sen är det ett återbesök nästa vecka igen för att se om det blivit något bättre. Sen kanske det blir så att jag får tid 2 gr i veckan på sjukgymnast mottagningen för träning och kanske även akupunktur. Huvudvärken är bättre men vissa dar maler den på så jag hoppas detta kommer hjälpa.

Nästan direkt när jag kom hem ringde Neos sjukgymnast på dörren och hon hade med sig Neos rullator. Vi måste komma på nån bra lösning så även vänsterhanden håller i sig för annars går det inte. Men han har verkligen möjligheter till att kunna gå med den. Nu är det träning träning och åter träning och funderingar på hur vi ska lösa detta med vänsterhanden. Gåpåsen tog Neos sjukgymnast med sig för den har han växt ur inte storleksmässigt men utvecklingsmässigt. Sen även lite prat om vattengymnastik som dragit igång eller ska dra igång i filipstad och karlstad hoppas det finns möjlighet att komma iväg på detta.

Neos nya gå hjälpmedel. En bakåtvänd rullator.

Förövrigt har vi haft sjukstuga hela helgen. Neo har haft ganska hög feber men ändå relativt pigg. Dock väldigt slemmig som han alltid blir och även några kräkningar pga av allt slem, några extra inhaleringar har hjälpt något. Bökiga nätter är alltid något som ingår vid förkyldningar men nu tror jag att han är på bättringsvägen. Har även tagit kontakt med chefen till den förskola som vi bestämt att neo antagligen ska gå på. Ska bli ett möte med henne och även förskolans special pedagog framöver, inte fått något datum än, för att gå igen hur en placering där kan se ut för prinsen.  Kurator samtal på torsdag och Tony får även veta då om han fått jobbet han sökt till. Fredag är det ett ortopedbesök på schemat.Livet det rullar på med andra ord!

kommentarer
  1. Carro skriver:

    Hoppas rullatorn blir bra till Neo 🙂 Ni kämpar på! Beundrar er.

  2. Sandra skriver:

    Fullt upp som vanligt, men de e ju bra när de händer saker också 🙂 Det verkar hända mkt nu med neos utveckling, han lär sig snabbt, hoppas han gillar rullatorn också 🙂

  3. Sandrah skriver:

    Hoppas det kommer hjälpa för både dig och Neo 🙂 bra att ni tagit tag i dagis nu!

Kommentera

