Film:Neo i sin crocodile (bakåtvänd rullator)

Publicerat: 4 december, 2010 i Filmer, Framsteg, Hjälpmedel
Etiketter:, , , ,

Lyckades få en liten videosnutt idag när Neo går i sin crocodile här hemma. Han börjar blir duktig på att gå i den men lite svår styrt är det ännu så man får vara beredd på att rycka in. Special handtaget för vänster hand har funkat bra, han håller inte tag i handtaget på den sidan men handen och armen får bra stöd och den får faktiskt ligga kvar. Det är när han blir lite osäker som han gärna vill dra åt sig armen/ handen. Han vill gå i den ofta och säger till själv på sitt sätt så han bestämmer helt och hållet.

Lyckan i hans ögon går inte att ta miste på. Stolthet,lycka, frihet och kan själv. Dom fyra stora orden som vi eftersträvar starkt. Vi lyckas vi uppnå dem allt oftare nu och  just det där leendet och just den där blicken är större än allt. En kraft och känsla för stor för att kunna beskrivas…

kommentarer
  1. Skalmans mamma skriver:

    Heja Neo, vad duktig du är! Jag tycker att du är en stjärna på att gå med rullator.
    Kram från Skalman

  2. Sandrah skriver:

    Vilken duktig kille!!

  3. Sandra skriver:

    Går ju riktigt fort för honom 🙂

    Fin design du har på bloggen, fixat den själv ?

  4. Emma skriver:

    men vad duktig han är!! 🙂 Hoppas att allting är bra med er. Julkramar från mig och grabbarna grus 😉

  5. Therese skriver:

    Så häftigt! Vad duktig han är!!! Grodan har också en crocodile, men vill inte riktigt använda den än. Han kryper bra, och det är mycket jobbigare för honom att gå. Varför anstränga sig, när det går fortare att krypa? Några steg har det blivit, men det är långt kvar innan han är i Neos klass. Hur länge har Neo haft sin?

    /Grodans mamma

  6. Ella skriver:

    Hejsan, vilken fin blogg och vilken fin kille! Jag googlade: Tala med tecken och hittade då din blogg. Jag försöker lära mina barn tecken, men jag kan inte så mycket. Men har en så sort passion för det. Mina barn älskar dessutom att lära sig.

    Hur gick det för er i början och när började ni?

    Tänkte se på biblioteket om dom har något bra 🙂

    Kram Ella

  7. Therese skriver:

    Tänk att han blivit så duktig på bara några veckor! Grodan har haft sin sedan innan sommaren… Det är bara att kämpa på.

  8. Karin skriver:

    Det kanske är stress eller spänningshuvudvärk. Kan en läkare svara på det tro? Jag blir tokig av att inte veta vad det beror på.

  9. Emma skriver:

    jag tycker dem är som dag & natt 🙂 Hur mår du, och hur mår fina Neo? 🙂 Jag blir så tagen av din blogg, jag tycker att ni är helt underbara!!

Kommentera

