Uppleva frihet

Publicerat: 30 december, 2010 i Framsteg, Mirakel sker varje dag
Etiketter:, ,

Vi  vart så chockade när vi var i badhuset i Tisdags. Enbart med armpuffar så gick Neo omkring alldeles själv i vattnet där det var ca 80 cm djup, ALLDELES SJÄLV. Tur att vi redan var blöta så mina stora lyckotårar inte väckte allt för stor uppmärksamhet för dom resterande besökarna. Han knatade omkring där i vattnet på eget bevåg och jag vet inte vilka ord jag omsorgsfullt ska välja för att beskriva känslan av att se och uppleva det. Ingen frustration existerade i hans ögon. Han kunde själv och han kunde bestämma helt själv. När man får uppleva sånt ändras hela ens värld, bokstavligt talat. Vi kunde ha slagit läger vid den där bassängen!

Utöver det så blev några kallsupar och många munnar vatten men han brydde sig inte ett dugg. Han slängde sig ut från kanten och fick hela kroppen under vattnet, lite läskigt var det men det gick bra. Vilken fantastisk dag. Som sagt vi kunde ha slagit läger vid den där bassängen för att se honom få uppleva frihet!

Nöjd kille efter många timmars badande

kommentarer
  1. Sandra skriver:

    Så härligt!! Blir så glad av att läsa 🙂

  2. GUD VAD HÄRLIGT!!! Vad glad jag blir! Då vet jag några som kommer ha stammiskort på badhuset!!

    En jätte fin bild på er Neo!

  3. malin skriver:

    Lycka!!!! 🙂

  4. Skalmans mamma skriver:

    Underbart! Sitter och ler med hela ansiktet när jag läser ditt inlägg.
    Vilken kille =)!
    Kram

  5. vilken känsla, gud vad kul!
    nästa gång måste ni filma så vi med få gråta lite..

  6. Fia skriver:

    Så härligt!
    Fint namn han har, våran son heter också Neo =)

  7. Nu är de frågestund på min blogg, ställ en fråga och bli länkad:)
    http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/01/fragestund.html

Lämna en kommentar