Nytt år, nya möjligheter och nya drömmar!

Publicerat: 2 januari, 2011 i Tankar och funderingar
Etiketter:, ,

Då har siffrorna ändrat till 2011 och ett nytt år ligger i startskotten. Känner till viss del lättnat ett nytt år som har med sig  nya möjligheter. Förra året blev inte alls så som vi hade planerat det i våran tankar.  Visst det har hänt massa bra  men vi har även med oss väldigt jobbiga och tuffa minnen i bagaget. Började med att taket rasade in på Tonys arbetsplats och hans jobb var ovisst. Nu löste det sig bra ändå som tur va och att ingen kom till skada. Det absolut viktigaste utav allt.

Fick beviljat bostadsanpassning och en ny upphöjning av altanen ägde rum och sen byggde vi själva ut den för att neo Skulle få mer frihet och få kunna bestämma själv. Tyvärr hann inte den altanen användas mycket iom Neos shunt operationer som staplades upp på rad i juli,augusti och september. Operationer, nedsövningar, undersökningar många besök på röntgen avdelning, människor som inte tog oss på allvar och obeskrivbart många tårar. Kändes som vi bodde mer på sjukhus än hemma den sommaren. Nu gick allt bra. Hade jag varit troende hade jag tackat gudarna för det vilket jag  smyg kanske gör ändå.

Sommaren gick och hösten kom. Resterna av den tuffa sommaren kom ikapp en utöver det var det en hel del läkarbesök av alla olika slag.  Nu börjar det sakta men säkert återgå till det som var innan men ibland känns det som känslorna och minnena ligger alldeles på huden och bränner för att göra sig påminda. Att sätta sina ärr som ett ögat inte kan se.

Så jag kan säga att det mentalt kändes om en lättnat när klockan passerade midnatt och det nya året började leta sig in i varenda vrå. Jag hoppas jag innerligt att detta år inte innehåller operation och tårar av sorg. Att prinsen ska få utvecklas i lugn och ro och bara få njuta av livet. Vilket jag vet är omöjligt att styra över, men drömmar ska vara storslagna. Det är mina stora drömmar för det nya året och jag hoppas innerligt att de kommer att slå in. Att jag kan sitta med glädje och  stort leende nästa nyår när klockan passerar midnatt. Då har mitt år varit optimalt.

Vill önska er alla ett gott nytt år och hoppas att era drömmar och era mål kommer att slå in. Att ni också kan sitta och le nästa nyår över era uppfyllda drömmar!

kommentarer
  1. Ja usch var ett tufft år för er, nu kan det nästan bara bli bättre!! Du kanske menar troende förresten och inte trogen 😉

  2. Skalmans mamma skriver:

    Hoppas och håller tummarna för ett mycket lugnare år för er!
    KRAM

Kommentera

