Gå!

Publicerat: 16 januari, 2011 i Framsteg, Mirakel sker varje dag

De senaste månaderna som nu har passerat så har Neos balans och stabilitet i benen blivit allt starkare. Tror mycket är tack vare hans rullator som han älskar. I den kan han nästan ta sig vart han vill, han kan gå ur den själv och även blivit oerhört duktig att själv, stående, kunna ta sig tillbaka till rullatorn och strosa vidare. Han går själv längs med väggar, bänkar, sängar ja allt som det går att stödja sig mot. I slutet nu på denna vecka har han även börja släppa taget själv och stå helt utan stöd några sekunder. Han känner sig mer och mer säker och det märks så oerhört väl på hans sätt.

Nu går och står han mer än vad han sitter på golvet. Han vet verkligen vad han vill och säger till på sitt sätt. Jag fullkomligt älskar när han kilar ner sin lilla mjuka hand i min och leder vägen dit vi ska. Det märks att han börjar bli mer missnöjd med att hasa omkring på golvet och visar ständigt att han vill gå och stå upp. Det vi tränar lite mer på nu är att han så småningom ska kunna dra sig upp själv längs soffan osv. Han kommer upp på knä jättehögt och fint,han går på knäna med stöd och kan så högt på knä utan stöd. Han försöker ständigt dra sig upp men det är lite svårt när bara en hand försöker. Men han kommer lyckas. Det finns det inga tvivel om.

Efter denna utveckling på bara några månader så finns det inga tviviel i världen. En vacker dag  kommer han att kunna gå! Det finns inget som denna kille inte klarar. Med den styrkan,vilja och livsglädjen så är inget omöjligt!

Så här glad blir av att kunna stå och så själv.

 

 

kommentarer
  1. zasata skriver:

    Åå åvad underbart att läsa!

  2. Nanna skriver:

    Underbart! Han ser lång ut intill spisen! Hur lång är han nu? 🙂

  3. Duktiga killen!

    När jag läser detta blir jag helt varm i kroppen. Det är så härligt. Jag blir stolt över Neo fast jag aldrig träffat er.

  4. Jenny skriver:

    Vilken duktig kille! Härligt att höra om hans framsteg 🙂

    Jag måste ju bara påpeka hur lik sin pappa han är, jisses!!

  5. Ja, verkligen en super fin bild!! =)

    Din Neo är ju verkligen hur söt som helst också!! Sötnos!

  6. Duktiga Neo!! =) Jag har ju alltid trott att han kommer kunna gå 🙂

  7. Lina skriver:

    Tack för kommentaren & välkommen. Värdelöst med strul mage!!
    Kikade igenom din bilddagbok lite snabbt från start & är så impad av er & er son. Vilka kämpar ni är alla 3. Kan inte säga att jag förstår för det kan jag självklart inte. Men jag kan försöka tänka mig & ändå inte fatta.. ;-D
    Va liten han va när han va ny.. Och vilken resa ni varit på. Vilka 2 härliga (det är något speciellt m spalt) leenden, före & efter operationen. Och han har verkligen din mun. Och vilket härligt flabb där på IKEA! Lägger helt klart din blogg till mina favoriter för denna killen vill jag se mer av.
    MVH//Lina

  8. Låter som en riktig fighter!!! You go boy! Tänk va barn är starka! Kämpa på 🙂

    Kramar från Satu & My Baby Dolls

  9. wiiiii lyckliga killen 😀

  10. Carro skriver:

    Va härligt!

  11. Emma skriver:

    Åh, vad duktig han är!! Vad glad man blir av att läsa sånt här 🙂

  12. Emelie skriver:

    Det är en liten mirakelpojke ni har=) Tack för att du läser och stöttar oss, jag ska följa er nu! kramar

  13. Emma skriver:

    Hej! 🙂 Nej, faktiskt inte.. Eller de gnäller kanske lite extra men inget värre än så 🙂 Är allt bra med er? kramar

  14. malin skriver:

    Killen med viljan,såå underbart! 🙂 blir mer å mer självständig<3

  15. Mie skriver:

    Jag längtar efter den känslan du har. Att se honom gå själv, med eller utan rollator. Den dagen, då ska jag….då ska jag…vete tusan vad jag skall göra men nåt stort blir det!

    Kramar från oss

Kommentera

