Fördomar!

Publicerat: 21 januari, 2011 i Fördommar/skällsord

Kom in på en av mina absoluta favoritbloggar går. Inlägget handlade om en artikel i expressen som jag läste mig igenom. Efteråt så bara kokade det i hela kroppen. Läs artikeln här: Marcus Birro: Lärdomar? Lita aldrig på små flickor i rullstolar,som ber dig om något.

Towe som har ordets gåva hade svar på tal och jag kunde inte skrivit det bättre själv. Läs hennes inlägg här.

Det är människor som dig Marcus Birro som sprider fördomar. Det är sådana förutfattade meningar som du har som så vi så skarpt försöker utrota!

kommentarer
  1. zasata skriver:

    Vi har väldigt mycket tiggare utanför jobbet, jag ger pengar ibland, köper alltid faktum.
    Men det har visat sig att en av familjerna, vet inte om det är fler. Bor i fint hus och kör en BMW innan dom går till stan och tigger, Varför? Dom kan tydligen få över 300spänn timman när dom har barnen med sig 😮
    Men jag kommer fortsätta ge pengar, köpa faktum och lägga en 20a var till killarna som spelar när jag går till jobbet

  2. Smulgubbe skriver:

    Zasata. Jag förstår att det finns problem med "ligor" som lurar hit människor för att tigga men jag vet mycket lite om de situationerna. Problematiken som jag läser hos Birro är att han återkommer med fördomar och främlingsfientlighet i sina texter och att han ofta uttrycker sig väldigt plumpt. När han sedan får kritik för sina texter skriker han mobbing och vänder ryggen till.

  3. Nu har jag läst igenom det Marcus skrev, ska läsa det andra snart.. men jag skulle blitt livrädd jag också och reagera som honom om det där hade hänt mig! Jag kanske är fördomsfull, men det finns fan mycket onda människor där ute.

    Nu har jag läst det hon skrev, och det är klart att en flicka kan resa sig upp och så, det vet jag med. Men när en massa andra män börjar närma sig för man sa något skämt om polisen är ju faktiskt lite skrämmande.

  4. Grattis du vann presentask från Cliniderm 🙂

Kommentera

