Ett ”språk” som vi förstår

Publicerat: 26 januari, 2011 i Okategoriserade

Igår kväll så kurade jag och Tony ner oss i sängen, drog över duntäcket, med en varsin hörlur i örat. Karlavagnen tog upp ett ämne som ligger oerhört starkt om hjärtat. Titeln på programmet var ” Mitt barn är inte som andra”. Under 1 timme och 40 minuter fick föräldrar/anhöriga till barn som har funktionshinder ringa in och berätta hur det är att ha just ett barn med funktionshinder. Många tårar fälldes både av sorg och glädje och även en lättnad över att äntligen höra ett språk som man förstår sig på. Jag läser många underbara bloggar från mammor med barn om har funktionshinder och känner en stor samhörighet att här hör jag hemma, här hör vi hemma. En av dessa mammor ringde även in igår kväll och pratade i programmet, Towe. (samtal nr 2)

Det tog upp saker och känslor som lika gärna kunde vara mina egna. Stor glädje över att detta ämne tas upp och uppmärksammas för omvärlden. Ångrade nästan själv att jag inte ringde in och berättade vår historia. Vill inte säga så mycket mer för jag tycker att de mammor och pappor som ringde in gjorde det jobbet bra. Hoppas detta tas upp flera gånger!

Jag tycker att ni verkligen ska lyssna på programmet om ni har tid eller snarare tar er tid att lyssna. Här är länken för att komma till arkivet för att lyssna programmet. ”Mitt barn är inte som andra”

kommentarer
  1. Sandra skriver:

    jättebra att de tar upp de!

    Tyvärr hinner jag inte lyssna nu, men ska försöka komma ihåg de 🙂

  2. Skönt att höra och känna samhörighet liksom.. man är ju aldrig ensam!

Kommentera

