Ingen magsjuka tyvärr.

Publicerat: 1 april, 2011 i Tankar och funderingar
Etiketter:

Tyvärr så var det ingen magsjuka prinsen åkte på förra veckan. För efter den kvällen så har samma sak inträffat ytterligare 2 gr. Så nått är det som är galet. Detta håller på lite olika igår var det ”bara” 2½ timme sen somnade han. Alltid samma mönster med kräkningar oro och somnar några minuter vaknar och är jätteledsen och så håller det på flera timmar. Dagen efter är det precis som ingenting hänt. Pigg och glad kille som inte behöver nån middagslur. Mönstret som jag lagt märke till är ca 3 bra nätter och sen kommer en dålig osv. Mailat Neos läkare finns inget annat sätt att nå henne på och det snabbaste sättet. Återbesöket som det pratades om sist när vi var inne på hjärnröntgen verkar runnit ut i sanden och det var för 3 veckor sen. Inget svar från eeg:t än 3 veckor på måndag. Funderat på att åka in men de gör aldrig nått ändå. De avvaktar och sen när Neo är som vanligt så blir vi alltid hemskickade utan nån förklaring varför det blev som det blev så vi kan lika gärna vara hemma.

Behöver jag ens säga att jag är helt mentalt slutkörd och vissa dar rinner tårarna över kanten. Vi vill bara ha svar! Vi vill bara att vårat hjärta ska få må bra. Våran kämpe ska inte behöva kämpa så mycket som han gör. Det räcker nu eller nej det räckte för flera år sedan. Mammas hjärta jag skulle offra vad som helst bara för att du ska få må bra!

kommentarer
  1. malin skriver:

    Gör så ont i mig att läsa detta,jag hoppas ni får svar riktigt snabbt,lillprinsen behöver få må bra och ni med<3 KRAM

  2. Sandrah skriver:

    Så jobbigt att inte veta 😦 hoppas ni kan räta ut några frågetecken snart iaf! Kramar

  3. Nej fy! Dom måste ju hitta vad som är fel, så här kan ni ju inte ha det

  4. Emelie skriver:

    Jag förstår din frustration och ensamhet i att ingen gör något. Ingen verkar bry sig eller orka utreda vad saker beror på och hu de ska behandlas. Tyvärr tror jag att sjukvården är för pressad för att hinna med sådant…om man inte träffar på en riktigt engagerad läkare.

    Om du orkar och kan så säg till dem megamycket på skarpen att de måste utreda saker och ting. Men det kanske inte finns några svar att få…

    Framtiden är ovis och jag önskar att våra barn slapp lida.

    Tack för att du delar med dig, det får mig att känna mig mindre ensam i mina tankar.

    KRAM

  5. Drullputta skriver:

    Hej!

    Har precis skummat igenom lite på din blogg och det riktigt värker i mitt mammahjärta.. Min tjej kom också för tidigt i vecka 29+3 så en del känslor väcks till liv när jag läser vill jag lova.
    Hoppas så att allt går bra och att ni snart får reda på vad det är som är fel..

    Kram Sara

  6. Elin skriver:

    Usch. Förstår din frustration. Man är så j***a maktlös.

    Skickar kramar och hållna tummar.

    /Molls mamma

  7. Men hur har jag kunnat missa detta inlägget när jag bevakar bloggen?!!

    Du är stark & det är inte konstigt att man kommer till en gräns då man inte känner att man inte orkar mer. Jag hoppas du får hjälp på något sätt?? & jag hoppas du & Tony hittar styrka i varandra & att framtiden blir ljusare nu när det görs mer utredningar på Neo så han kan få slippa det som går att lösa med mediciner & liknande. Ni är kämpar!

    Hade vi bott närmare varandra hade jag kommit & hjälpt dig/er & funnits som vän & sällskap på dagarna. Hade velat göra något för er för att underlätta.

    Massor mer kramar från mig & twinsen ♥

  8. Jag skrev på fel nu såg jag, inlägget var till det överst, men det kanske du förstod. Puss ♥

Kommentera

