En ängel till låns – ny bok om att mista ett barn.

Publicerat: 25 april, 2011 i Tips

Jag satt och kollade på nyhetsmorgon i tv4 för några veckor sedan där det handlade om en mamma som mist sitt barn i cancer. Hon har skrivit en bok om deras helvetesresa som jag ganska så omgående klickade hem via nätet. En bok som väcker otaliga känslor, tankar och funderingar. Stort tack till Calles familj som ville dela med sig. En bok som jag verkligen rekomenderar starkt till alla att läsa.

När Humlan Milton fick beskedet att det inte fanns något mer att göra åt sonen Calles elaka knöl i huvudet tog känslorna kommandot. Men i  stället för att skrika ut dem skrev Humlan ner dem. Från början var skrivandet bara en ventil, men eftersom det kändes bra att skriva så blev det bara mer och mer.

– Jag tänkte att jag kanske skulle skriva ner hela helvetesresan, för vår skull, så att Calles syskon skulle kunna läsa, men sedan kände jag att det faktiskt kunde bli en bok som kan hjälpa andra i samma situation.

Boken ”En ängel till låns” är en berättelse om hur en familjs liv slås i tusen bitar och om en kamp för livet och mot döden. 
– Jag letade intensivt efter en bok att känna igen mig i och hade kunnat sluka allt när det var som värst, säger Humlan Milton. Jag hoppas att min bok ska kunna fylla det tomrummet.

Det är snart två år sedan Calle dog. Sorgen finns fortfarande där varje dag, hela tiden, även om de riktigt tunga dagarna kommer lite mer sällan. 
– Oron för att sjukdomen ska drabba oss igen är stor och känslan av att någon betydelsefull fattas är enormt stark, säger Humlan Milton. 


Kommentera

