Går!

Publicerat: 18 maj, 2011 i Framsteg, Mirakel sker varje dag

Jag har nått som jag bara måste dela med dig utav till er där ute. Nått gigantiskt!

När vi handlar så får Neo alltid sitta i vagnen, visst han har överskridit 15 kilos gränsen för längesen men det är smidigast att ha honom där. Men förra gången var vagnen tom. Vi hade en kille som gick själv hela handlingen. Kan ni förstå? Han gick alldeles själv! Jag vet inte om jag försöker få er att förstå eller om jag försöker intala mig själv. Det känns så overkligt. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå när jag i ögonvrån här hemma se prinsen knata förbi. Jag måste titta flera gånger för att verkligen inse, han går! Vi som trodde att det skulle bli lite bök med rullatorn eftersom man måste hålla med båda händer men de fixade han utan beskymmer till nu när han väljer bort rullatorn nästan helt för han vill gå själv både ute och inne.

Nästa steg är att försöka få honom att dra sig upp från sittande till stående. Det var på g eller han försökte dock bara med högern men nu när han börjat gå mer och mer så har den biten kommit i skymm undan.

 Livet flyter på bra. Har en upptrappning kvar av Neos ep medicin. Inga kräkattacker eller anfall och inte heller några biverkningar än så länge och hoppas att det kommer förbli så. I sommar är Tony pappaledig 2 månader och vi ska bara njuta och hoppas att vi får en betydligt lugnare sommar än förra året då det var 3 shunt operation på 2 månader. Utvecklingen har tagit ett jättekliv speciellt med att förstå innebörden av ord. På talfronten har det inte hänt så mycket men ett nytt ord usss som betyder ursch. Till hösten blir det dagis start för prinsen närmare besämt den 1 september. Märks att det snart är sommar på riktigt då läkartider börjar droppa in innan det är semester osv. Handkirurgen på fredag och sen nästa vecka sjukgymnast och läkarbesök+ att vi inväntar en ny ögontid. Försökte trappa ner inhalationerna när värmen kom men tyvärr försvann den lika fort och rosslet kom tillbaka så det var bara att börja igen. Om drygt 1 månad så fyller Neo 4 år!  4 underbara men samtidigt jättetuffa år som har gjort denna familj starkare än någonsin! Jag älskar er mer än ord kan beskriva mina hjärtan.

kommentarer
  1. Aww prinsen så duktig han är!!

  2. Nora skriver:

    söt bild!!
    Vad roligt att han börjar gå så mycket!! =)

  3. Madelene skriver:

    Gud vad glad jag blir av att läsa om hans framsteg! Som jag skrivit förr, han är en riktig vinnare =D
    Hoppas verkligen att ni får ha en lugn och fin sommar.

  4. Elin skriver:

    Vad underbart med hans framsteg.

  5. Men gud vad underbart!!!

  6. Elin skriver:

    Ryser här…stora duktiga killen! 🙂

    Kramar till er.

  7. malin skriver:

    Så underbart 🙂 jag hoppas ni får den toppensommaren ni förtjänar! Kram

Kommentera

