Inskolningen lider mot sitt slut.

Publicerat: 11 september, 2011 i Förskola

Snart lider inskolningen mot sitt slut. Allt har gått bra förutom en riktig vurpa ner i asfalten i torsdag. Skrapade upp sig en hel del prinsen. Har märkt att balansen blir dålig när han är trött så nu står Neos rullator till förfogande på dagis. Han behöver den inte här hemma så den gör mer nytta där.

I onsdags var vi med till skogen vilket Neo gillade skarpt. Hade det inte varit så att resursen bara är där de dagar han ska gå så skulle vi testa att jag skulle gå ifrån tidigare men i fredags gick jag ifrån 2 timmar. Allt hade gått jättebra och Neos resurs Carin är väldigt bra. Dagiset är väldigt tillmötes gående angående Neo och allt extra runt omkring honom. De har även beställt hem leksaker till honom eftersom det inte finns några som lockar Neo i nuläget. Han har ätit där 3 gånger och alla gånger har gått jättebra. Vilket har varit ett litet orosmoment men helt i onödan.

Imorgon är det dagis fotografering och jag ska inte vara där. Så i morgon ska han vara där från 08:15 och 12:00 utan mig. Dock är jag  lite orolig för på måndagar är det inte Carina som är där utan det är en ur personalen som ska ha hand om honom. Hoppas verkligen inte han blir försummad. Personalen hade sagt att de ville ha en person som enbart har Neo som carina har onsdag och fredag men de hade inte fått respons för den förfrågan. Funkar inte detta så måste de sätta in en till.

Så i morgon är sista inskolningsdagen därefter ska han gå fulla dar vilket är 09-14, måndag,onsdag och fredag. Fast med undantag denna vecka då det blir måndag, torsdag och fredag.

Tyckte de var jobbigt att lämna honom i fredags. Att gå hem utan min prins och lita på andra tar hand om honom. Antar att detta blir en vanesak till slut. Men va tusan gör man med all tid och alla jobbiga känslor? Går ju inte direkt att stoppa in dem i en ask och gömma någonstans…

kommentarer
  1. Man vänjer sig och tillslut njuter man av egentiden🙂

  2. Sandra skriver:

    Skönt att de går bra och du vänjer dig🙂 Ni är så duktiga!

  3. Emelie skriver:

    Du och jag har det likadant förstår jag =) KRAAAAAAAAAAAAAAAM!!

  4. sara skriver:

    vad härligt det gå så bra!!
    Det är jättejobbigt att lämna sina barn på dagis, att lägga över ansvaret till någon annan. Jag tror det är en känsla man aldrig kommer i från, utan måste lära sig hantera, att släppa taget. Någon gång blir dom ju stora och skall klara sig helt utan oss.

Kommentera

