Inskolningen är här med avslutad!

Publicerat: 15 september, 2011 i Förskola

Idag var det första hela dagen Neo varit på dagis  utan mig. Allt har gått så bra som det bara kan och det märks så väl att han trivs. Han äter jättebra inget krångel alls och idag hade ett rån slunkit ner till maten som bestod av blomkålssoppa. När det andra barnen vilade så tog Neo och Carina (resursen) en 45 minuters promenad för att varva ner för en stund.

Detta är verkligen en stor händelse och ett stort kapitel i vårat liv. Tänk att våran stora kille går på dagis, tänk att vi har kommit ända hit, att han är redo.  Ord är för små för att beskriva lyckan i våra hjärtan. Tänk om vi hade vetat detta när vi låg på neontalen i uppsala, då vi inte visste vilken vändning livet skulle ta. Vägen hade varit så mycket lättare om man hade fått en sneak peak på framtiden.

Det känns så fruktansvärt konstigt att gå till dagis och att sen få gå hem tomhänt. Idag drabbades jag av en oerhörd saknad. De är så tomt här hemma. Jag räknade ner sekunderna när det var 1 timme kvar och jag småsprang till dagis med ett leende på läpparna, äntligen så jag få träffa min prins.Jag mötes av en jätteglad och nöjd kille som struntade i att mamma kom. Jag fick en blöt gosig puss ( med lite pushande från mig) och jag kunde känna mig lugn igen.

Hann målat klart första omgången med färg städa på huset ,äta, sitta ner en stund men sen då? Känner mig så rastlös Vad gör man med all tid? På ett sätt så känns det fel. Men jag antar att jag förhoppningsvis kan lära mig att njuta…

kommentarer
  1. malin skriver:

    en spännande tid har ni framför er men förstår att det även måste vara jätte jobbigt!!<3

  2. Linn med Milia skriver:

    Vad skönt att allt går så bra!!
    Jag börjar skola in Milia på måndag.. Är lite orolig över vad jag ska hitta på.. Hon kommer med all säkerhet trivas som fisken i vattnet. Men jag då?😛 kommer nog börja gå mot dagis nån timme innan hämtning!

  3. Angelica skriver:

    Vad skönt att det går bra! På din nya fritid ska du bara rå om dig själv,fixa frisyren,manikyr,bada bubbelbad! Mysa! Det är du värd!

  4. Är helt underbart att det går så bra ju!!

Kommentera

