Knappfri!

Publicerat: 16 april, 2012 i Sondmating/knapp/matträning

Ja ni gott folk jag vet inte ens vart jag ska börja. Det har hänt så mycket på sistone att jag nog väljer att dela upp det i olika inlägg.

 För ca 2 veckor sedan vid ett blöjbyte på eftermiddagen så såg jag till min fasa att neos knapp på magen var ur och spårlöst borta. Jag i full panik försökte sätt i en ny men det tog stopp. Sprang runt som en tok för att se om jag kunde hitta någon knapp och fann den tillslut i neos säng. Antagligen så hade den ramlat ut under natten eller morgonen och det tar ca 4 timmar innan hålet i magsäcken växer igen så jag kände att det var kört.

Snabbt som attan in till sjukhuset där de fick in en smal sond men med en knapp tog det tvärstop. Blev lite diskussioner med nutrionssköterska och vi kom fram till att köra utan knapp nu. Neo har varit sondfri i nu 8 månder och har bara fått en medicin via knappen. Det är givetvis ett jätteframsteg men denna mamma är så nojjig över detta. Knappen är ändå en trygghet att ha ifall dt skulle bli krångel med matningen. Inte visste vi  att vi skulle åka på testet nr 1 ca en vecka senare. Återkommer mer om det…

kommentarer
  1. Malin skriver:

    Härligt med ändå läskigt!

Kommentera

