Läkarbesök och CPUP

Publicerat: 20 maj, 2012 i Okategoriserade

Jag har massa att skriva men det blir aldrig att jag tar mig tid framför dator. Därför mina inlägg glesar imellan datumen.

Vi har avverkat ett läkarbesök som framför allt var inriktad på Neos shuntop för drygt en månad sen nu. Allt har flutit på bra efter den vilket vi är oerhört tacksamma för, ingen feber eller infektion och såret har läkt bra. Frågade lite om blöjor… igen… när neo är 5 år får man gratis blöjor men nu handlar de inte riktigt om gratis eller ej utan det handlar om att blöjorna i affären börjar bli små (strl 7 libro).  Hoppas det kan lösa sig snart gällande den biten. Nu har vi prövat Huggies nattblöjor och de har funkat ok. Det har bara läckt igen en natt på snart en vecka så det är helt klart godkänt jämför med nästan varje natt.

Dagen efter var det dags för CPUP (cerebral pares uppföljningsprogram).  Känns som hela hans kropp har mätts. Inga större förändringar tack och lov och höftröntgen såg helt normal ut i vintras. Vissa delar är han övermjuk i och andra stelare så vi bad om ett specifikt program på stretchövningar . Vi stretchar hemma men kanske få lite bättre övningar än de vi gör nu. Massa övningar har gjorts för att visa vad han kan och inte kan och allt har dokumenterats noggrant. Huvudsaken var att det var inget som var alarmerade . Kan meddela att Neo inte var så värst road av allt bök och när han förstod att vi skulle gå ut och åka bilen sken han upp som en stor sol!

kommentarer
  1. Elin skriver:

    Din förra kommentar svarade jag på på mitt egna inlägg http://elinoslo.blogg.se/2012/may/en-vriden-verklighetsuppfattning.html .
    Där skrev jag om varför vi inte lägger ner sonden själva .

    Ja denna eviga gissnings lek är för jävligt ! Usch, tänker ofta på vad många jobbiga ministrar de får genomlida INNAN man kommer på vad det är, om man ens gör det:/ pluttisarna!
    Våran muskelläkare har, liksom mig, en misstanke om att lungläkaren + anestisiläkarna har blandat ihop två situationer gällande William, o att det är därför de väljer att inte ge honom narkos…. Så vi får se hur det eskalerar .
    Vad är det för storlek på de största nattblöjorna hemma i stan ? För jag la märke till dem vi har här, tänkte om de är större kan vi ju skicka med såna hem till er tills NÅN myndighet har ordnat upp det!
    Massor med kramar till er❤

  2. Elin skriver:

    Den nattblöjan jag såg häromdagen på butiken är jag ganska säker på att den var större än så, kollar sen när jag är där… För om det finns så köper jag ett paket o skickar med min pappa hem på fredag🙂 så ordnar jag med nån som kan svänga förbi med det så kan ni ju prova dem o se om dem är nåt bättre ! Gör jag mer än gärna, JAG vet hur träligt det är att sitta i den situationen så kan jag hjälpa till med det så är det bara roligt🙂

Kommentera

