Sjukhusvistelse för min egen del

Publicerat: 16 juni, 2012 i Gravid med nr 2

Förra torsdagen vid en extra koll av min tapp så konstaterades det fort att den hade minskat 1,5 cm på 2 veckor vilket är ganska mycket. Läkaren som utförde undersökningen tyckte att jag skulle bli inlagd först och främst för att få 2 kortisondoser för att påskynda bebisens lungor. Så det var precis de jag blev. Fick direkt en en dos kortison och en dos bricanyl ifall jag hade värkar som jag inte kände av. Bricanylet hoppas jag att jag slipper igen för tusan va hjärtat började banka och jag blev helt skakig. Även koll av bebbens hjärtljud 2 gr om dagen som var bra hela tiden. En pigg och alert liten krabbat därinne.

Ordinerat sängliggande, fick bara gå på toan, maten hämtade sköterskorna. Blev kvar till på måndag då de gjorde en ny tappkoll och då hade den ökat till ca 3 cm vilket var en oerhörd lättnad. Så i måndags fick jag åka hem till mina älsklingar igen, underbart!!!

Sängliggande här hemma med. Får hämta mat och gå på toaletten. Tristessen är stor men de är bara att stå ut för nu är de faktiskt inte så många veckor kvar. Läkaren sa att risken är större att jag får för tidigt än går tiden ut, hoppas innerligt på v 34 för då görs det inget om bebben vill ut.

Var på ny koll igår och då var tappen 3,3 cm så vilan har gjort sitt så de är bara att fortsätta. Det enda negativa var att tappen kändes mjukare men inget som oroat mig så mycket, huvudsaken är att det är stängt. Av de lilla som jag tillät mig att njuta är som bortblåst och nu hoppas jag innerligt att jag kan gå några veckor till innan bebisen vill komma ut.

Så ligger de till gott folk!

kommentarer
  1. Madde skriver:

    Ja va gott att de har koll på er.
    Kommer gärna och hälsar på men vi kan nog vänt tills lilla mini har kommit och ni har landat i det. Pussar å kramar från oss

  2. Therese Siverbo skriver:

    Gissa om jag håller tummarna för dig. Härda ut med Bricanylen den hjälpte mig massor! Biverkningarna blir mindre med tiden oxå. Men klart värt det om bebben stannar kvar. Jag åt iofs en låg dos och jag antar att du fick en större dos när du kom in direkt. Hade tabletter hemma som jag knaprade vid behov.

    Lycka till nu!!

  3. Monica skriver:

    Håller tummarna! Snart är ni i mål!

  4. Elin skriver:

    Kämpa på !! Vi är många som tänker på er o håller tummarna🙂

  5. malin skriver:

    massor av kramar till dig<3

Kommentera

