v 37

Publicerat: 23 juli, 2012 i Gravid med nr 2

Idag så har jag gått exakt 12 veckor mer än va jag gjorde med Neo. Det är enorm glädje och enorm sorg på samma gång, sorg över att Neo inte fick chansen, den känslan får hjärtat att värka hårt. Samtidigt njuter jag fullt ut.

Jag älskar att vara gravid. Jag mår så himla bra. Känner mig inte tung alls bara otymplig när jag ska göra vissa saker. Att känna rörelser från den lille där inne är obeskrivbart och nyfikenheten på vad det är för liten krabbat växer sig större för varje dag som går. Snart får vi träffa dig. Dagarna går fort och idag är det 25 dagar kvar tills BF som är den 17 augusti. Jag tror benhårt på en pojk medan alla andra tror benhårt på en tjej.

Mvc besöken blir allt tätare och det gör det hela ännu mer verkligt att vi snart ska få en liten. Blodtryck och sockervärdet har bara varit fint. Viktmässigt har jag hittills gått upp 15 kg och sfmåttet låg på 33,5 och hjärtljuden låg igenomsnitt på 135. Ska dit nästa tisdag igen. Alltid lika spännande!

Har förberett det mesta här hemma också. Vaggan är bäddad och alla kläder är tvättade och ligger i byrålådan och väntar på att bli använda. Har även införskaffat en vagn. Blev en emmaljunga city cross 05, begangnad duovagn som nog kommer bli bra (ogillar verkligen barnvagnsdjungeln som finns) Blir nog att införskaffat en ståbräda för kortare stunder men vi är fortfarande rådvilliga över hur vi ska göra med att få med båda barnen. Men de löser sig nog.

Tänk att du snart är här. Vi längtar så oerhört efter att få träffa dig♥

v 37 (36+2)

kommentarer
  1. Sandrah - trebarnsmamma skriver:

    Jag längtar också efter att få träffa den lilla❤

  2. johanna skriver:

    Åh va spännande! Det var länge sen jag tittade in här av någon anledning. Nu kommer jag följa er noga framöver!!:)

  3. Linda skriver:

    Första gången jag kommenterar din blogg!
    Har läst den ett tag nu och nu när jag läste att du har bf samma dag som jag tyckte jag de va lite roligt🙂

    Skönt att den lill* fått stanna så länge och hoppas du njuter fullt ut🙂

  4. betterpink skriver:

    Oh vad härligt! Och vad skönt att du mår bra för det mesta! Själv är har jag en hemsk foglossning och fått gå hem från jobbet nu (är i vecka 32). Men med tanke på vad som komma skall är det värt det. Jag gillar ändå att vara gravid. Och som du säger, rörelserna är fantastiska! Önskar dig all lycka!

  5. Susanna skriver:

    Grattis till v 37!
    Vi hade en Emmaljunga city cross till storebror. Underbar vagn! Sålde den dock till min lillasyster för att köpa en syskonvagn ist. Ljuger inte om jag säger att jag saknar den varje dag🙂

  6. Sara skriver:

    Ååå sådan fin mage du har.❤

Kommentera

