Sista besöket på mvc

Publicerat: 15 augusti, 2012 i Gravid med nr 2

Igår var det förhoppningsvis det sista besöket på mödravårdscentralen innan den lille behagar att komma ut. Sandrah var så snäll och följde med/skjutsade ner mig när tony var tvungen att hoppa in några timmar på maxi.

Inget stick i fingret denna gång, så inget järnvärde blodsocker osv. Blodtrycket var på 120/66, sf måttet var 35 och hjärtslagen låg på mellan 140-150. ingen vikt med tippar på kanske 17 kg+ nu.

Lite prat om smärtlindring vid förlossningen men jag tar det lite som det kommer eftersom jag inte alls vet hur allt kommer bli och hur jag kommer reagera och hur länge det kommer ta. Men jag vet så mycket som att jag inte tänker ligga och vara vrång enbart för att ta så lite som möjligt.

Idag har jag haft lite sammandragningar till och från hela dagen så vi får hoppas att de gör nån nytta. På Fredag är det bf dagen men rent spontant känns de som om jag kommer gå över men man ska aldrig säga aldrig. Allt börjar verkligen kännas så påtagligt. Det kan ske vilken dag som helst nu och de häftigaste är att nu är det verkligen fritt fram. Ingen oro längre över att det är förtidigt och jag fullkomligt älskar den känslan.

Min graviditet över lag har varit helt fantastiskt förutom  illamåendet/spyandet till v 20 och att jag blev inlagd i v 31. I princip inga krämpor alls faktiskt och de sista veckorna nu så har jag bara njutit. Älskar verkligen att vara gravid och tänk att vi snart vandrat hela vägen till bf dagen. Trodde aldrig att vi skulle komma ända hit.

♥Kom ut nu! Vi vill så gärna träffa dig! ♥

kommentarer
  1. Josef Boberg skriver:

    ALL LYCKA TILL❗

  2. Madde skriver:

    ❤ ATT vi väntar!!!!
    Ja de är härligt att ni kommit så långt, underbart lilla gumman.
    Hoppas vi kan ses snart, pussar å kramar till er- godingar

Kommentera

