Bvc med Alvin

Publicerat: 11 oktober, 2012 i Alvin, Läkarbesök/undersökningar

Bvc besök idag med Alvin. Läkarkoll och vikt stod på schemat. Alla undersökningar visade bara fint så det blev en ok stämpel på rumpan. Var förövrigt en riktigt bra läkare, Lowe.

Vikt för ca tre veckor sedan var 4800 gr och nu stannade vågen på 5600 gr. Längd för 3 veckor sedan var 56 och nu dryga 59 cm. Med andra ord han växer så de fullkomligt knakar och jag tycker det går alldeles för fort. Med Neo tog allt sin lilla tid och där var det mer om de kommer men Alvin är det när det kommer. Så olika men ändå inte.

Nu har strl 50/56 plockats bort och fram med 62/68. Det är med lite sorg i hjärtat faktiskt. Med Neo sparade vi allt för vi visste ändå att vi ville ha ett barn till. Men nu har jag börjat lägga ut de urväxta kläderna på tradera och jag känner paniken. Alla kläder har massa massa minnen sp sen när Neo var lite och önskade innerligt att jag kunde spara allt.

Jag är en sån människa som har svårt att göra mig av med saker som betyder mycket men och andra sidan vem har inte det. Men iom att det är väldigt ovisst och antagligen så blir det inga mer barn här vilket jag inte känner mig helt till freds med om jag ska vara ärlig så kan vi inte spara på alla tiotals kartonger som faktiskt bara står och tar plats i förådet.

Men som sagt det är med stor sorg och panik som jag gör detta. På ett sätt känns det som att jag inte är färdig…

kommentarer
  1. Man vet ju aldrig… =P Men kul att köpa nytt också! =)

  2. Monica skriver:

    Visst är det en konstig känsla… Den ena var liten sååå länge och den andra bara drar iväg. Man vill ha ett mellanting.
    Jag förstår även känslan av att inte vara ”färdig”. Jag känner likadant, men har bearbetat detta i tre år nu, så snart hoppas jag känslan försvinner…. Passar på att njuta av mina vänners minisar istället🙂
    Så när ska vi träffas?
    Kram

  3. Sandra skriver:

    oj vad han växer stora killen! måste ses snart igen, hoppas allt e bra annars med er🙂

  4. Angelica skriver:

    Är du sån med! Åh jag nästan gråter på riktigt och blir förbannad på riktigt på Emil som är så otroligt fullkomligt hjärtlös när han tycker att vi ska SLÄNGA/SKÄNKA bort Elins gamla slitna bodysar med matfläckar och hål i. Jag sparar massor av kläder till mina blivande barnbarn som jag ska pracka på Alvin och Elin när de blir stora,precis som min mor har gjort mot mig. Jag har några klänningar till Elin som min mamma hade när hon var liten.
    Vad han växer den lillepilten!

  5. Emma skriver:

    Känner precis som du, jag är inte färdig men får nog bearbeta och skjuta bort den känslan för så som livet ser ut så skulle jag aldrig orka ett barn till ”själv” ändå. Skönt att höra att allt går så bra med Alvin, hoppas Neo mår bra också🙂

Kommentera

