Det är så tomt och tyst…

Publicerat: 29 oktober, 2012 i Läkarbesök/undersökningar, Minnen/känslor, Neo

I Neos rum nu lyser det en lampa i fönstret dygnet runt. Jag vet inte riktigt varför men det känns bra att det gör det. Jag brukar gå upp på nätterna, tassar på det kalla golvet, till Neos rum och lägger mig hans säng. Jag tar och borrar in näsan i hans kudde och drar in hans doft. Där kan jag ligga i hela natten om jag hade kunnat och bara luktat på hans kudde. Tårarna rinner av saknad, sorg och bitterhet för han ska ju vara här, i hans egna säng. Här ska han få ligga och må bra och jag ska få höra hans nätta små andetag som jag alltid brukar höra på kvällarna innan jag själv går och lägger mig.

Jag saknar hans blöta pussar. De där pussarna han vet att mamma är så svag för. Ber hon mig om en puss och får är hon svag för det mesta. Då kan lura med henne på allt.

Jag saknar när han borrar in sin hand i min när jag sitter i soffan och tar i med all sin kraft för att dra upp mig. Kom mamma nu vill jag ha hjälp med nått eller visa nått som jag är så duktig på.

Jag saknar det där skrattet som kommer ändå ner från magen och det där leendet som avspeglar hela hans välmående. Det där leendet som visar trotts all skit han fått genomgå att han är en lycklig kille. Livsviljan finns där, de visade du oss vid första stund. Du är den starkaste lilla människa jag någonsin stött på. Tänk att jag har äran att vara din mamma!

Önskar så innerligt att du ska bli bra mitt hjärta, att du och pappa ska komma hem och göra mig hel igen!

kommentarer
  1. Sotnosen! skriver:

    Så hemskt, vad jag liter med dig! Kram!

  2. Monica skriver:

    Snart är han hemma hos dig!

  3. Jenny skriver:

    Hej! Skickar massor med styrka till er.

Kommentera

