Inkapslade bakterier i vänstra njuren

Publicerat: 3 november, 2012 i Läkarbesök/undersökningar, Neo

Läkarkonferensen infattade tydligen telefonsamtal från flera olika sjukhus för att kunna lägga upp en sådan bra plan som möjligt. På kvällen berättade de för Tony att på nästa morgon så skulle en magnetröntgen äga rum vilket för oss kändes bra. Tony och jag hade pratat om att de kanske skulle behövas göras en sådan då man ser mycket bättre hur det ser ut på insidan.

Morgonen därpå så rullades Neo iväg på röntgen som involverade sövning nr 5 eftersom röntgen tar ca 1 h. Den röntgen är ett stark magnet fält som kan ställa om shunten och sagt som gjort de gjorde den, flyttade neos tryck på shunten från 1,5 till 2,5 men den ställdes snabbt om igen. Vi fick svar relativt fort.

De hade hittat en bakterieansamling i Neos vänstra njure. Vet inte om cysta är rätt ord att beskriva det med men ni förstår kanske vad jag menar. Det är inkapslade bakterier varav att antibiotikan inte kommit åt dem. Det ordinerades antibiotika nr 3 som är specifik för njurbakterier.

Idag skulle det behövts göra ett ul på njuren men de på röntgen vägrade eftersom de är helg och lade tydligen på telefonen i örat på den läkare som ordinerat detta. Vad är detta för jävla sjukhus??. Jag blir bara mer och mer förbannad över hur en del personal beter sig!!!!

Idag var sänkan 210 på morgon så den hade gått ner från igår (fredag). Fick äntligen träffa min storprins idag och han var förvånansvärt pigg för att ha en sänka på 210. Väldigt glad och med. Men efter ett tag fick han ont. Han trycker ifrån med fötterna som en båge och skriker av smärta och hela ens hjärta bara brister och man är så jävla maktlös.Hela rumpan är flådd iom antibiotikan och han har såå otroligt ont. Han vart gnälligare och gnälligare. Han fick till sist ro i kroppen och slumrade till så pappa, jag och Alvin började göra oss redo för att åka så han skulle få lite lugn och ro. Dock vaknade han till precis när vi skulle åka så han vinkade hej då och vart ledsen när jag gick. Mammahjärtat bara fullkomligt brister i tusen bitar. Jag vill vara med min stora prins. Trösta honom och ta hand om honom. Inte vara hemma och inte kunna göra något alls.

Tony ringde nyss och sa att prinsen har 40 g feber igen så en sänka är tagen + lite andra blodprover trotts att han har en jättestark antibiotika och en jättestor dos så kommer febern tillbaka. Jag är så orolig över att det kanske kommer att krävas en operation och i allra värsta senario att de måste ta bort hans ena njure. Men jag ber till gudarna att det inte kommer att komma gå så långt.

Som vi misstänkte sänkan har börjar vandra upp igen till 230 och febern håller i sig trotts ipren och alvedon. Det går inte att avvakta längre som läkarna alltid säger vid nytt antibiotika byte för det blir inte bättre. Mammas underbara. Jag har inga ord över hur jag ledsen och förbannad jag är över hur du alltid får kämpa. Mitt hjärta brister. Undrar hur många gånger de kan göra det innan de kollapsar helt…

image   Mammas prins slumrade till strax innan vi skulle åka hem…

kommentarer
  1. Emma skriver:

    Styrka till er & prinsen… Tur att han har så fina föräldrar som finns där för honom & stöttar honom. Skönt i alla fall att de hittat var det satt så att de kan sätta in rätt antibiotika. Vad trött man blir på sjukhuspersonalen som bara lagt på luren, dom kan inte ha barn själva. Ialla fall inte barn som varit sjuka. Kramar till er

  2. Madeleine skriver:

    Hej, vi känner inte varandra men jag har läst din blogg då och då eftersom jag själv har ett barn med funktionshinder. Ville bara berätta att min dotter har en likadan infektion i njuren (inkapslad bakterieinfektion) som din son. Tydligen är detta väldigt ovanligt och har inte hänt på 20 år på Drottning silvia i Göteborg iallafall. Hon hade 40 graders feber och hög snabbsänka i hur många veckor som helst och man testade flera olika antibiotika. Till slut hittade man en antibiotika som heter meronem (tror jag) och febern och sänkan har sakta normaliserats. Infektionen i njuren är dock kvar och hon kommer att få antibiotika under lång tid framöver. Blev verkligen förvånad när jag såg att din son drabbats av samma sak.

    Stort lycka till

    Hälsningar Madeleine

  3. Camilla skriver:

    Vilken beundransvärd son du/ni har! Vilken styrka han bär på. Ni också! Hittade till din blogg av en slump och har nästan läst alla dina inlägg…jag är helt tagen. Krya på dig, lilla Neo! /Camilla

  4. Malin skriver:

    Vilken mardröm ni lever i!
    Tänker på er!

  5. Jessica Jansson skriver:

    Alla mina varma tankar och böner går till eran kämpe Neo!!!

  6. malin skriver:

    Det gör så ont i hjärtat när man läser allt din lilla kille ska behöva gå igenom!
    Han är så beundransvärt stark och jag hoppas att han ska få slippa allt han gång på gång drabbas av. han förtjänar en lugn tillvaro med sin familj och mängder med bus och skratt.
    skickar massor av kramar och styrka till er allihop<3

Kommentera

