Uppdatering

Publicerat: 6 november, 2012 i Läkarbesök/undersökningar, Neo

I söndags åkte jag och Alvin med Tonys mamma och pppa till sjukhuset. Jag tar varenda chans jag kan få för att se mina älsklingar iom att jag inte har något körkort. På Söndagen hade prinsen en riktigt bra dag och sänkan hade vandrat ned ett pyttesteg till 215. Han sov ingen middag på hela dagen och var jättenöjd och bjöd på massa leenden. Det var den bästa dagen prinsen haft hitills. Vi var där ganska länge innan vi åkte hem på kvällen. Neo och tony följde med oss till utgången och Neo vinkade hej då. Han vart arg och ledsen när han inte fick följa med oss hela vägen ut.

I går så var det en kompis till Tony som skulle dit och hälsa på så han var så snäll och tog med oss. Igår var Neo tröttare och gnälligare men piggnade till på kvällen. Igår var jag där när läkaren kom in och berättade deras planer. Ett positivt besked var att för första gången på 2 veckor så låg sänkan under 200 strecket och hamnade på 193. Läkarna har förhoppningar att de har hittat rätt antibiotika (han får 2 st) och att de sakta börjar hjälpa. Plan B är att om detta inte hjälper så blir det att åka till Göteborg där de ska ta ett prov från cystan för att se exakt vilka bakterier det handlar om men jag hoppas att vi inte kommer att komma till de stadiet.

Detta är en oerhört kraftig och långvarig infektion som vi uppfattat det som och jag har läst att det kan ibland ta 1-2 år innan man är helt återställd. Det blir flera veckor till på sjukhus då han kommer få antibiotiska intravenöst. Sen efter det kommer det med stor sannolikhet bli antibiotika i tablettformat i flera månader. Sen när allt är läkt igen så kommer det bli undersökningar för att kolla njurarnas funktion. Jag ber till gudarna (även fast jag inte tror på sånt alls) att njuranas funktion inte kommer ändras och att vår underbara prins ska få bli frisk!

Jag har kommit i kontakt med en mamma vars dotter drabbats av samma skit. De låg i Göteborg och de där hade inte sett denna typ av infektion på 20 år så vanligt är detta och givetvis skulle våran underbara åka på skiten. Som om det inte är/har varit tillräckligt mycket skit i hans korta liv!

Orättvisa jävla liv!

kommentarer
  1. Sotnosen! skriver:

    Liter med dig, och håller tummarna för bästa möjliga utgång av detta!

  2. Monica skriver:

    Håller tummarna för att det bara går åt rätt håll nu!

  3. Sara skriver:

    Hej!
    Halkade in på din blogg via Therese silverbo. Har en son Wilmer med cp- skada. Förra hösten hade han en njurinfektion, inte lika allvarlig som er men flera veckor på sjukhus blev det. Vi fick hemsjukvård och intravenös antibiotika hemma med hjälp ab sabh ( finns i Stockholm), ni kanske någon liknade hemsjukvård så ni kan få komma hem lite tidigare.

    Krya på er!

Kommentera

