Alvin 5 månader och bvcbesök

Publicerat: 20 januari, 2013 i Alvin

  I fredags (18/1) så vart våran lilla prins 5 månader och jag vet att det är en standardmening som alla småbarnsföräldrar använder sig av men var sjutton tar tiden vägen? Kändes som de var igår som jag låg på förlossningen och krystade ut honom.

Det händer massa hela tiden, pratar, skrattar och rullar runt från båda hållen. Stå ät det absolut roligaste som finns tycker Alvin men det kan vara ok att sitta ner emellanåt. Vi ammar fortfarande helt, eller ja helt och helt då ljuger jag lite för på kvällarna har jag tyvärr inte så det räcker trotts att han ammar hela kvällen så då har vi skjutit till med lite ersättning och efter de har även allt skrik på kvälle gett med sig, så stackarn har nog med stor säkerhet varit hungrig. Tänkte börja med lite smakportioner av gröt vid 6 månader men jag har tänkt och amma så länge som de går för det är så mysigt och behändigt.

Idag (måndag) har vi varit på bvc koll. Vikten stannade på 7210 gr gått upp 800 gr på en månad så de var bra och längden mättes till 67,5 cm. Det börjar bli en stor kille. De tråkiga med detta besök var att det var sprutdags. Hoppas febern håller sig borta denna gång med. Neo var likadan när han var mindre. Vart aldrig dålig av vaccinationerna vilket jag är tacksam för.

image

Kommentera

