Amning och smakportioner

Publicerat: 6 februari, 2013 i Alvin

Nu börjar lite ångest smyga sig på sakta med säkert. Egentligen ingen dålig ångest för samtidigt är det ett stort och härlig steg i Alvins utveckling. Nu står 4 månaders gröten, 6 månaders välling och nan 2 i vårt skafferi. Om 12 dagar så blir våran lillprins 6 månaders och då är det dags för att inta smakportioner. Tyckte det var igår som amningen äntligen kom igång efter ca 2-3 veckor med sondning. Har alltid haft som mål att börja med smakportioner vid 6 månader och det kändes ju som ett bra tag kvar tills dess men nu är vi redan snart där.

Är nog lite hjärntvättad med att bröstmjölken och amning är det allra bästa efter neontaltiden med Neo men jag vet ju att så är fallet. Nu är jag verkligen ingen moraltant att man måste amma till vilket pris som helst för så är det verkligen inte. Alla kan inte och en del får aldrig igång produktionen och man ska verkligen inte må dåligt utav det.

Jag är så oerhört tacksam att amningen funkat med Alvin då Neo aldrig kunde suga ordentligt. Då pumpade jag ur i 10 månader och sondade. Väldigt glad att få uppleva det för jag tycker det är så mysigt, massa närhet och värme. När han tittar in i minga ögon under amningen så känns det som han tittar rakt in i min själ och det är lika obeskrivligt underbart varje gång.( Låter som en klyscha men det känns som de).

Nu märks det att Alvin är intresserad av när vi äter så jag tror att rätt tid är kommen för honom att börja smaka. Känns så skönt att inte behövt stressa fram den biten utan han har själv fått bestämma. Amma tror jag att jag kommer göra länge och så länge Alvin givetvis vill.

image

kommentarer
  1. Sandra skriver:

    så söt han e och stor han blivit!

  2. Monica skriver:

    Stor kille börjar den lille prinsen bli!

Kommentera

