En egenskap som jag beundrar

Publicerat: 1 mars, 2013 i Läkarbesök/undersökningar, Neo

Neo har en egenskap som jag beundrar extra mycket. Han har massa underbara egenskaper men just denna är jag så oerhört fascinerad över. Den har hjälpt oss/honom specifikt vid alla sjukhusvistelser under åren som gott.

Den egenskap han besitter är att han inte är långsint. Trotts alla sövningar, Provtagningar, krånglade infarter och pipande droppmaskiner och framför allt det som krånglade vid förra långa sjukhusvistelsen var hans cvk och omtejpning osv.

Han upplever ren och skär panik vid dessa tillfällen. Först och främst smärta och sen att man måste hålla i honom. Eftersom vi inte kan förklara för honom då han inte förstår varför vissa saker måste göras så måste man tvångshålla honom och kan meddela att de skär i mamma och pappahjärtat vareviga gång vi måste gör detta. Han får panik och blir så ledsen.

Men nu kommer jag till det jag ville få ut med detta inlägg och det är att när allt är över och hans ögon är helt rödsprängda av all gråt och snoret det bara rinner så vänder han sig om med tårar överallt och bara fyrar av det största leendet och klappar händerna.Hans ansiktet säger, nu är vi färdiga och bekräftelse på att visst var jag duktig. Han hyser inget agg mot den personen som orsakat honom smärta vid tex nålstick eller vid fasthållningen och efter allt så är det ok, vi är fortfarande kompisar. Efter allt obehag människor utsatt honom för  så är han fortfarande samma underbara kille med en enorm kämparglöd och en livsvilja utan dess like! Även lyckan lyser med sin närvaro i de där blåa ögonen trotts alla prövningar han blivit utsatt för under sitt korta liv så finns den ändå kvar.

Efter all skit som han gått igenom så kunde man tycka att denna egenskap inte skulle vara vara så självklar men hos Neo är den det. Det är en av alla de miljontals saker som jag älskar honom för men denna betyder lite extra och borrar in sig lite djupare i hjärtat.

Jag önskade att jag hade en bråkdel av din styrka mitt hjärta, min underbara son!♥

P1000242

kommentarer
  1. Monica skriver:

    Tänk vad han får stå ut med mycket, fina lille Neo! Men så duktig! Förstår att ni är stolta över miraklet!

  2. Lilla älskade unge alltså! Önskar alla kunde ha lite mer av den egenskapen 🙂

  3. Ja DET är verkligen en bra egenskap. Tänk om alla hade den.

Kommentera

