Sjukstuga

Publicerat: 29 mars, 2013 i Vardagliga ting

Nu åkte denna familj på förkylning. Säsongens första. Vi brukar aldrig bli sjuka när när vi väl blir de  bryter de ut ordentligt. Det började med Neo som fick en hemsk slemmhosta som direkt triggade igång astman så vi har inhalerat och inhalerat till ingen nytta alls känns de som för hostan var lika jobbigt för honom ändå. Sen började han vara väldigt ledsen om nätterna nästan otröstlig och det var då som jag hade mina aningar. Dagen efter tittade läkaren in i Neos öron och sa oj då. Dubbelsidig öroninflammation 10 dagars penicillin kur.

Sen åkte Alvin och Tony på förkylningen och efter 2 veckor kunde inte mitt immunförsvar stå ut. Så den senaste tiden har innehållit öroninflammation, ögoninflammationer, massa snor och ännu mer hosta men nu är vi på rätt håll igen.

Imorgon är det påsk och då tänker jag tillbaka på förra påsken som spenderades på drottning silivas barnklinik i Göteborg där shuntop nr 6 ägde rum. Denna påsk verkar hittills bli mycket lugnare vilket vi tacksamt tar emot.

Glad påsk på er alla och hoppas ni får en mysig helg!

kommentarer
  1. Elin skriver:

    Jag har också varit dålig på att kommentera, men tror vi förstår varandra på den punkten, att i perioder finns inte tiden ens för en liten kommentar ! SÅÅ ofta jag tänker ”åh detta måste jag kommentera, aja får göra det sen när jag har tid” men oftast kommer aldrig den tiden🙂
    Ja detta med bilen var en stor lättnad ! Kommer bli sån jäkla skillnad ! Ja, läste det om anpassning o bilstöd till er, misstänker att ni fått slagits för det ett tag ? Men skönt att det ”bara” är letande av bil kvar för er🙂
    Kramar på er

Kommentera

