Inbjudan till kalas

Publicerat: 24 maj, 2013 i Neo

Igår när Tony kom hem från förskolan när han hade lämnat Neo så sträckte han fram ett litet kuvert som innehöll detta. En födelsedagskalas inbjudan. Neos allra första från en kompis på förskolan. Kan säga att jag blev så rörd och så glad. Ja de kom tårar i vanlig ordning både från mig och Tony.

Det är en tjej på Neos förskola som tycker om Neo och utdelar massa kramar och jag tror tom att det har blivit någon puss. Neo har lite svårt ibland när andra kommer för nära men detta går verkligen jättebra.

Neo har kompisar på förskolan som tyr sig till honom extra mycket och vill hjälpa honom och leka med honom. Det är så otroligt häftigt. Han är verkligen så accepterad för den han är. De är svårt för mig som mamma till ett barn har funktionsnedsättning att beskriva hur magiskt detta är så att ni ska förstå, att han är så accepterad och omtyckt.

Så nu måste vi på presentjakt. Vet inte riktigt vad hon önskar sig och tycker om men jag tror kortet kan avslöja lite iaf!

P1010503

kommentarer
  1. mioee skriver:

    Nu har jag läst några inlägg och jag gråter nästan en liten skvätt av lycka! Vad fint du skriver och visst förstår man lyckan hos dig. Eller jag gör i alla fall! Vad skönt att Neo har det så bra och att allt fungerar och att DU mår bra! Kram Mimmi Fredriksson (cinerariae på instagram)

Kommentera

