Neo 6 år!

Publicerat: 27 juni, 2013 i Kärlek, Mirakel sker varje dag, Neo, Prematur

Igår blev Neo 6 år! Hela 6 år har gått sedan vi började våran resan den där sommarnatten. Då våra liv fullkomligt vändes upp och ned.

På dessa 6 år har vi som familj hunnit med massa tuffa jobbiga, hjärtskärande situationer och samtidigt helt underbara lyckliga kärleksfyllda stunder. Förra året  på 5 årsdagen tänkte jag faktiskt inte så mycket om allt utan bara njöt. Detta år har allt blivit mer påtagligt. Det har varit ett oerhört händelserikt år. 2 shuntoperationer, lillebror kom till världen och dessa förbannade njurcystor som han åkte på. Nu har det tack och lov hållit sig lugnt ett tag och jag hoppas innerligt att det kommer fortsätta så ett bra tag till, helst förevigt, naivt jag vet men ibland måste man få vara det.

Även detta år är det många kämpar som inte längre orkat. Tänker först och främst på krigaren Ibbe som somnade in i mammas famn i april. Jag tänker på dem flera gånger om dagen och tårarna trillat titt som tätt. Även flera kämpar som inte längre orkat och då blir allt så otroligt påtagligt. Förtidigt födda barn blir änglar det har blivt ännu mer påtagligt. Neo kunde ha blivit en liten ängel. Jag njuter av varendaste dag vi har tillsammans. Han stannade kvar.

Jag brukar tassa in när han har somnat bara för att höra hans andetag, fortfarande.  De där andetagen är helt magiska att höra. Jag kommer aldrig tröttna någonsin.

Grattis min underbara son. Min kämpe, mitt mirakel. Tack för att du gör mig till en bättre människa. Tack för att du lär mig saker om livet. Får mig att se vad som är viktigt och verkligen betyder något.Tack för att du orkade stanna kvar ♥

Älskar dig såå otroligt otroligt mycket. Mer än vad du någonsin kommer förstå!

39548_1187430815 - Kopia

P1010275

kommentarer
  1. Monica skriver:

    Grattis Neo! Vilken fin kille du är!

  2. Malin Gustavsson skriver:

    Grattis finaste Neo! En fantastiks krigare!
    Tack Marie för att du delar med dig av er vardag. Jag blir lika glad varje gång du uppdaterar bloggen, det spelar ingen roll att det inte alltid är så ofta!
    Hoppas ni får en fin sommar!

  3. Grattis på din stora dag Neo!

  4. Grattis fina, vackra, söta, goa Neo =)

  5. mickan skriver:

    Stort grattis i efterskott till din söta kille!

Kommentera

