Oro

Publicerat: 13 augusti, 2013 i Alvin, Läkarbesök/undersökningar, Neo

 Som rubiken lyder. Har en jobbig oro som ligger och maler i kroppen och denna gång är det inte bara Neo de gäller.

Men vi kan börja med Neo. Han har börjat få problem vid insomningen på kvällarna. Han ligger och flackar med ögonen, de går fram och tillbaka i sidled. Han gnäller precis som om det är nått som stör honom. jag brukar oftast få lägga mig hos honom och vänta tills han somnat.  Vi tror det är epilepsirelaterat.

För 2 veckor sedan så var vi på sjukhuset här istan för att ta ett valoprat koncentrationsprov och de vill säga att de mäter Neos koncentration på hans epmedicin som han har i kroppen för att se inom vilka gränser den ligger på. Detta är inget ovanligt utan görs ibland. Förra veckan ringde en läkare och var lite orolig men det var inte för Neos medicin för den låg helt ok. Tror det ska ligga mellan 300-700 och Neos hamnade på 470-490. Dock så var Neos levervärden förhöjda och då gick mina tankar igång på högvarv. Samtidigt så tyckte läkarena att vi skulle öka epmedicinen vilket jag känner mig i nuläget väldigt skeptisk till då epmedicin inte är bra för lever och när den redan är lite belastad som det är. Så jag valde faktiskt att avvakta tills nästa leverprov ska tas här i dagarna och vi ska även på UL för att checka läget med levern. Så det var oro nr 1 nu går över till prins nr 2.

Har lagt märke ett tag nu att Alvin är väldigt klumpig med sin vänstra hand. Visst man föredrar höger eller vänster mer men man kan ändå använda den mindre dominanta handen bra för det. Men det kan inte Alvin, han kan inte tex plocka upp nappen med vänster och sätta in i munnen. Märkt ibland när han står att han ibland har svårt att släppa greppet om han håller sig fast med vänster hand. Han är stelare i vänster än höger och jag tycker att han alltid har varit de. Samtidigt i den vevan så börjar ännu mer tankar mala. Alvin var allvarligt sjuk när han föddes och läkarna är ganska säkra på att han har haft det tufft i magen en längre period och tänk om de nu gett men? det är inte omöjligt. Ska ta upp det på bvc nästa gång och hoppas att man kanske kan få en tid till en läkare eller sjukgymnast så får kolla upp det lite mer noggrant. Alla barn är olika med allt och utvecklas olika men Alvin har varit ”sen” på de flesta punkter om man funderar på om hans tuffa start har satt sina spår.

Nu hoppas jag såå innerligt att så inte är fallet men jag får den där magkänslan över att det är något som inte står helt rätt till. Jag ber till högre makter att jag har fel!

kommentarer
  1. mikaelaelgh skriver:

    Håller tummarna stenhårt att det bara är en ”noja”. Ring BVC och be om en tid direkt så du slipper fundera mer. Många kramar!

  2. Angelica skriver:

    Ber också till de högre makterna att du har fel!

Kommentera

