Besök på träningsskolan

Publicerat: 30 september, 2013 i Träningsskola

Mitt i allt organiserat kaos så har vi hunnit avverka ett besök på träningsskolan där det är tänkt att Neo ska gå. Det var ett möte för oss föräldrar där vi fick berätta lite om Neo och hans behov osv. Specialpedagogen och Neos resurs Gunilla. från Neos förskola, var även med. Skönt med lite extra stöd.

Det var massa info och även en rundtur på skolan för att se hur det såg ut osv. Det är tänkt att Neo och Gunilla ska dit och hälsa på 2 gr innan jul. Det blir som en liten extra inskolning på förskoletid vilket känns oerhört bra. Så Neo får känna in den nya miljön osv så att det inte blir så ovant när han ska börja. Jag tror allt kommer flyta på väldigt bra. Dock det enda som jag har väldigt svårt med är att det är 3 fröknar på 5 barn. Om tex Neo ska vara ute så kan han absolut inte lämnas själv utan man måste ju ha ständig koll på honom hela tiden och jag tycker det känns väldigt oroligt för min del. Jag hade ju helst sett att det var en person som var med Neo hela tiden. Nu vet jag ju att det inte är möjligt och det kommer säkert bli jättebra men det känns väldigt oroligt i mammasjälen just nu.

Vi ska tillbaka på ett möte för att lägga upp den ”riktiga” inskolningen som jag förövrigt inte tror kommer bli några större problem för Neo men desto större för mamma!

Förövrigt så har de på skolan taktilmassage, en helt egen logoped som är där på heltid. Lite olika aktiviteter som jag tror Neo kommer tycka om väldigt mycket. Så jag tror det kommer bli bra. Jag försöker intala mig själv att det kommer blir bra och gå bra. Men insidan känns så splittrad just nu. Det är ju min lilla bebis som ska börja skolan. Tänk han ska börja skolan! Har han blivit så stor? Ja uppenbarligen har han blivit det men jag förstår inte riktigt när det hände. Det var ju inte längesedan en liten fågelunge möte världen med sina 650 gr( som minst) och 32 cm.

Liten har verkligen blivit stor!!!

kommentarer
  1. Linda skriver:

    Hej! Fin blogg du har & söta killar🙂 Jag jobbar på en träningsskola som specialpedagog. Om det absolut inte funkar kan man ju söka en personlig assistent att ha på skoltid. Men jag vet inte om det påverkar övrig assistenttid? Tråkigt med personaltätheten. Vi har ingen logoped, men desto fler elevassistenter. Lycka till!

Kommentera

