”Du är faktiskt en av de som gör att jag vågar igen”

Publicerat: 2 december, 2013 i Hjälpa andra!, Kärlek
Etiketter:, ,

Idag fick jag ett meddelande via facebook av en fantastisk mamma som har ett litet mirakel. En underbar kämpe som haft det väldigt tufft och vunnit den starkaste kamp en människa kan göra. De orden hon skrev gjorde mig så förbaskad glad. Så glad att jag började gråta.

Ni förstår att mitt i natten vid Alvins nattmål så kikade jag igenom fejjan som tidsfördriv och där möttes jag av ett helt fantastiskt inlägg i en prematurgrupp. Där hon berättade att Theo ska bli storebror. Jag bara stannade upp och blev så innerligt glad. Så otroligt häftigt, så  kl 03 satt jag och hade det största leendet för mig själv. Det är sådana där stunder som verkligen klassas att beskrivas som magiska.

På morgonen gratulerade jag henne via ett meddelande och den allra första meningen jag mötte till svar var denna.

”Du är faktiskt en av de som gör att jag vågar igen”

Tänk att lilla jag med mina ord och erfarenheter kan ”hjälpa till”. Jag vet att hon läst min blogg och det känns så häftigt att den faktiskt har gjort skillnad. Först och främst är den för att få ur mig tankar osv och sen att den har hjälpt är ju helt fantastiskt.Vilken tillfredsställelse. Jag hittar inte riktigt ord för att beskriva denna otroliga glädje. Detta var årets underbaraste meddelande. Nästan så man ska skriva ut och rama in det. Den där första meningen kommer jag alltid att bära med mig och plocka fram då och då.

Nu håller jag allt jag har för att bebisen ska stanna länge i mammas mage♥

Kommentera

