Sammanfattning av jul och nyårshelgen

Publicerat: 7 januari, 2014 i Vardagliga ting

Jaha då har redan jul och nyår passerat i en hejdundrande fart i vanlig ordning och bloggen har varit på paus några veckor.

Julafton innehöll de gamla vanliga. Massa julklappar, mängder med mat och flängande fram och tillbaka. Juldagen spenderades i storfors med den traditionsenliga julmiddagen hos Tonys mormor och morfar. Tonys mormor gör förövrigt en helt gudomlig ris ala malta som jag alltid äter för mycket av så jag blir illamående men de tillhör julen på något sätt.

Neo klarade av alla intryck mm bättre detta år jämfört med förra. Fast dagen efter var han redigt sliten och tog en lång tupplur på dryga 3 h som han aldrig gör annars. Det kommer efteråt.

Årets julklapp (som alla andra år) var att även detta år så var Neos höftröntgen utan anmärkning. De bästa julklapparna är inte materiella för oss.

Nyår firades hemma med min bror, hans sambo Nathalie, fasters lilla älskling Edith och våran prinsar. Det var riktigt mysigt, lugnt och skönt. Kvällen inkluderade en lyxig 3 rätters middag, gott och dricka och vi spenderade årets sista timmar med att spela spel. Det var oerhört trevligt. De nya grannarna sköt inga raketer på deras bakgård vilket betydde att Neo slapp detta år vakna upp i panik över alla raketer så det var riktigt härligt. Så året avslutades på bästa sätt med andra ord.

I övrigt så har vårat badrum blivit färdigt så nu är vi på jakt efter ett bubbelbadkar (läs tony är på jakt). Jag började årets första dagar på akuten då jag nästan inte vill skriva det för det är så pinsamt men jag gick in med foten i en dörrkarm och bara hörde hur det knakade till.    Besöket på akuten kändes dock onödigt. De sa att de kunde röntga men även om de värsta hänt, att jag brutit något, så görs det inget åt de så det var bara att åka hem igen. Dock inget ont som har något gott med sig. När vi ändå var i kd passade vi på att hälsa på fasters älskling en sväng. Lite bebissnos senare så kändes foten redan bättre.

Måste säga att 2013 var ett bra år för Neos del. Vi började året med antibiotikakuren för Neos njurcystor då han var så oerhört dålig. Men efter den pärsen så har det varit lugnt. Ett helt år utan akuta helikopterfärder, operationer eller andra hemskheter. Ett sånt år är värt allt. 2013 fick vi lite svart på vitt att Alvin med stor säkerhet har en CPskada så jag kan väl inte säga att det slutade optimalt men det är som med allt annat. Vi måste göra det bästa av situationen och det kommer bli bra så är det bara.

Hoppas ni läsare har haft underbara helger och att ni alla får ett 2014 percis som ni vill ha det!

kommentarer
  1. emmammaa skriver:

    Är så oerhört imponerad av dig, Marie. Du är så glad och positiv och har sån livstro.Trots många mil så är jag väldigt glad över att jag får ”hänga med” i ert liv.Och att du är en sån stöttande människa. Jag önskar er ett helt fantastiskt 2014 ♥♥♥

Kommentera

