Vart ska jag börja?

Publicerat: 23 januari, 2014 i Alvin, Läkarbesök/undersökningar, Neo

Ja livet rullar på även om det mesta går på automatik nu förtiden. Just nu är det ganska mycket som upptar min tid och mina tankar. Remisserna har börjar rulla in för Alvin nu. Bekräftelse om mr inom en ganska snar framtid. En höftröntgen har ägt rum och resultatet visade helt normala höftförhållanden vilken jag är innerligt tacksam för. Alvin har även en tid till ögon för att kolla syns iom att hjärnskada och synpåverkan ibland kan gå hand i hand vilket jag för övrigt innerligt hoppas hans syns är intakt. Tid cpup och det inom en snar framtid och detta var bara Alvin. Har även haft en inskrivningsmöte på habiliteringen

Neo har haft hembesök av både logoped och sjuksköterska. Fått nya hjälpmedel till toaletten så nu ska toaträning startas upp och det är på tiden. Vi måste komma igång med bildträning. Fick iaf tummen ur och beställde hem en teckenbok och hopphatten dvd så förövrigt båda ungarna älskar så det var roligt att det gick hem. Vi har tid på träningsskolan för att lägga upp en plan för inskolning i höst. Neo har även varit där med sin resurs på förskolan för att bekanta sig med miljön.

Vi har avverkat ett möte med en dietist iom att Neos vikt stått i princip still sen knappen försvann+ att matsituationen är ett problem. Nästan varje mål innehåller matvägran, tårar och ilska. Vi har fått lite kaloririka livsmedel så som näringsdryck som verkar funka rätt ok. Ska även få testa på puddingar med bra kaloriinnehåll. Hoppas på att vi kan öka intaget med 570 kcla per dygn utan några större bekymmer och att vikten ökar lite. Han är inte undernärd och ligger över på viktkurvan men det är det att vikten står still så han avviker från sin kurva. Hoppas dessa åtgärder kommer hjälpa. Ibland önskar jag att knappen var kvar.Den skulle underlätta ibland. Inte för att man vill ha en knapp givetvis men det är inte så roligt när varje matning innehåller massa skrik och ilska. För vi måste få i honom maten iom att han behöver allt han kan få. Maten har alltid varit omständing iom att Neo aldrig visar hunger, han vill aldrig smaka på nått utöver måltiderna och maten för honom känns ganska onödig skulle jag tro han tycker.

Mamma Marie har hunnit med ett litet kuratorsamtal i sammanband med Alvins inskrivning på hab. Ju mer man gräver så känner jag att jag mår nog inte helt hundra. Det är så mycket saker där under ytan som ligger och lurar och som måste ut. Så jag behöver samtalen det kommer få mig att må bättre. Det kommer inte vara en lätt väg men nu är det iaf ett litet steg på vägen.

Inväntar svar på en förskoleplats för Alvin vilket jag innerligt hoppas att vi får. För jag vill så gärna börja jobba nu och Alvin behöver göra sig av med energi för han är ett riktigt enerigknippe utan dess lite som han förövrigt ärft av sin kära far.

Det är så intensivt och mycket just nu att jag helt har glömt bort lilla jag. Hoppas jag kan hitta tillbaka till mig snart för jag känner att jag verkligen behöver det…

 

Kommentera

