Underbart ögonblick

Publicerat: 20 februari, 2014 i Neo, Sondmating/knapp/matträning, Teckenspråk

image

Idag hände det något helt fantastiskt. Ni som läst tidigare inlägg vet att Neos intresse för mat är lika med noll.För honom är det ett nödvändigt ont och varje mål mat vi ger är en liten kamp. Neo vill aldrig smaka nått när man erbjuder honom och han tar aldrig eget initiativ till att smaka heller för den delen.

Men idag när Alvin hade fått ett smörgåsrån så tog han helt självmant rånet från Alvin och tog direkt en ganska rejäl bit i munnen. ( man ska inte ta andras saker osv men jag kände att vi gör ett undantag denna gång). Neo knaprade i sig hela biten alldeles själv och sen hände  något oerhört häftigt och det ska jag berätta det var att Neo gjorde tecknet mera. Så han fick en till och åt upp även den. Jag blev lite chockad och samtidigt helt fylld av lycka. Detta var så oerhört oväntat . Mina tankar gick lite till den där trissreklamen som gick på tv:n,Plötsligt händer det! Även fast detta kanske var en engångsföreteelse så var det så häftigt att se och han såg ut att njuta av det.

Var så härligt med något positivt i allt kaos som är just nu eller ja organiserat kaos får jag väl lov att skriva…

kommentarer
  1. Rebecka skriver:

    Åh, vad härligt!

  2. Linda skriver:

    Hej.🙂 Det var längesen. En liten Alvin åxå såg ja. 2 fina killar🙂 men vilken otur ni haft.❤
    Jag har strikt sänläge, är i vecka 29+6 idag.. Har funneling så jag är öppen in i från, har legat inlagd men bad om sängläge hemma så de har jag nu. Tradigt! Tappen är kort, 6mm stängd! Massor av strul men lillebror trivs i magen.🙂 hur mår ni annars? Går bra för neo? Kramar till dej!

  3. Linda skriver:

    underbart

Kommentera

