Ja eller nej till botox?

Publicerat: 6 maj, 2014 i Alvin, Botox, Cerepral pares

Jaha då damp det där jäkla brevet ner i brevlådan som jag har bävat för en längre tid . Kände hur klumpen i magen bara växte när jag började sprätta upp brevet märkt med universitetssjukhuset Örebro. Jag visste direkt vad det handlade om när jag fick se den där loggan.

Den 5/6 ska Alvin sövas för att få botoxbehandling i sin vänstra hand. Jag vet varken in eller ut gällande detta. Tar vi rätt beslut eller är det helt fel? Kommer det ens ge någon verkan alls och om det gör de hur många behandlingar kommer krävas?  Har läst ganska mycket om botox och även läst vad andra föräldrar vars barn fått botox tycker och tänker om det hela. Åsikterna tycker jag skiljer sig ganska markant åt. Från att det hjälp oerhört bra till de barn som fått biverkningar och blivit väldigt dåliga av det. Det är ju trotts allt ett av världen farligaste nervgift. Bara de får mig stressad. Ett nervgift som ska sprutas in i min son. Ja jag vet det är mikroskopiska mängder men de lugnar mig inte ett dugg i detta läge.

Magkänslan säger automatiskt nej och samtidigt säger förnuftet att man kanske ska lägga den där förbannade rädslan åt sidan för att ge detta en chans och se om det fungerar om det kommer hjälpa honom.

Sen kommer dödsångesten och lägger sig som ett lock över hela situationen. Jag fullkomligt hatar sövningar för jag är så rädd att dom inte kommer vakna igen.

Detta är det tuffaste och jobbigaste beslutet vi tvingats ta på ett tag nu och det sätter sina spår väldigt tydligt. När jag blir stressad så slutar jag äta. Jag vet inte riktigt varför men det är så jag funkar. Hungern trängs bort och iom dåliga kostvanor+stress så kommer magkatarren och hälsar på vilket inte gör situationen bättre eller lättare.

Jag vet ärligt talat varken ut eller in just nu. Men jag vet att jag måste fatta ett beslut och de ganska omgående…

kommentarer
  1. Becca skriver:

    Fina Marie. Oavsett vad du/ni bestämmer er för så gör ni det av kärlek och hopp om att det ska bli bättre för ert barn. Jag tänker så på er.

  2. Sidney skriver:

    Hej! Jag skulle gå på min magkänsla och skjuta upp det tills jag tänkt lite till…och kanske får en annan känsla! Hälsningar Sidney

  3. rebaxk77 skriver:

    Jag kan inte hjälpa dig i ert beslut men jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir rätt.

Kommentera

